Blonde Redhead - 23 (2007)

Label: 4AD

1. 23 (5:20)
  2. Dr. Strangeluv (4:31)
  3. The Dress (4:04)
  4. SW (4:36)
  5. Spring and by Summer Fall (4:17)
  6. Silently (3:58)
  7. Publisher (4:03)
  8. Heroine (4:18)
  9. Top Ranking (3:28)
  10. My Impure Hair (4:50)
  11. (We Are a Real Team) Harry and I * (8:05)
  12. Signs Along the Path * (3:46)
VB1
Het openingsnummer is fantastisch.

avatar van Madjack71
Idd. een fijne opener van dit 23. Dat prima gevoel weet dit album ook ruimschoots vast te houden tot aan de helft van het album, waarna ik wat moe begin te worden van dat iele gezang. Het maakt de muziek m.i. wat eendimensionaal en doet wat aan de spanning af, die ik bij eerdere nummers, -ook door de pirma vormgeving- wel meer ervaarde.

De eerste zeven nummers vind ik ijzersterk. Wel jammer van die fade out aan het eind van Publisher. Had met een beter einde een epische track kunnen zijn.

Het begin van Heroine doet me iedere keer denken aan Trans (Neil Young). Vind dit samen met de afsluiter de minste tracks.

avatar van itchy
VanDeGriend schreef:
Ik heb dit bandje afgelopen dinsdag in het voorprogramma van Interpol mogen ondergaan. En wat was dat onwaarschijnlijk slecht zeg. Matige zangeres (nou ja), tevens rare bonestaak en twee naar ik aanneem broers met de uitstraling van een wasknijper die tesamen het geluid voorbrachten van een soort gruizige koffiemolen. Met excuus voor de matige vergelijkingen maar weet ff niks beters.

Ze gaan nu touren in het voorprogramma van Tool (het zou andersom moeten zijn).

avatar van jorro
Iets beter dan de voorganger. Het is net of de band er nog wat meer zin in heeft. Opnieuw een album met een duidelijk 4AD stempel er op. En dat is meestal een goed bericht. Zeker voor dit genre.
Met name de zang(stem) is veranderd. Minder iel en schraal hetgeen dit album zeker goed doet.
De opener valt gelijk goed met de deur in huis, maar het is moeilijk om favorieten aan te wijzen. Missers bevat het album ook niet of het moet afsluiter My Impure Hair zijn.
Blijft 4*.

avatar van Fathead
Muziek voor de ziel. Althans voor mijn ziel. Alles aan deze plaat is wonderschoon, het is lang geleden dat een plaat zo hard is binnengekomen.

5 sterren, kan zo maar eens mijn top 10 binnenwaaien.

avatar van Juul1998B
Lekker albumpje hoor!
Shoegaze, dream-pop, indie-rock... hoe je het ook wilt noemen, dit album staat echt als een huis.
De gehele sfeer op dit album is zeer uniek en ieder nummer klopt echt.
Ik zet m voor nu op 4,5 met kans op groei naar een 5,0.
Even bijkomen van een heel, heel mooi stukje muziek!