Bright Eyes - Cassadaga (2007)

Label: Saddle Creek

1. Clairaudients (Kill or Be Killed) (6:05)
  2. Four Winds (4:16)
  3. If the Brakeman Turns My Way (4:53)
  4. Hot Knives (4:13)
  5. Make a Plan to Love Me (4:14)
  6. Soul Singer in a Session Band (4:14)
  7. Classic Cars (4:19)
  8. Middleman (4:49)
  9. Cleanse Song (3:28)
  10. No One Would Riot for Less (5:12)
  11. Coat Check Dream Song (4:10)
  12. I Must Belong Somewhere (6:19)
  13. Lime Tree (5:53)
avatar van TaraB
Four Winds is geniaal... ken 't andere nog niet... is het aan te raden? Staat four winds zeg maar centraal voor de rest?

avatar van levenvergeten
Als je Four Winds geniaal vind, kan ik me niet voorstellen dat je rest niks vind. Overigens vind ik de voorganger (I'm Wide Awake It's Morning) een heel stuk beter dan deze, maar dat weerhoud dit er niet van om een tof plaatje te zijn.

avatar van RensZ
Wat is No One Would Riot for Less toch prachtig nummer, hoe het nummer zich opbouwt tot het einde is geweldig. Ik kan de zang overigens goed waarderen .

avatar van Co Jackso
Cassadaga bevat enkele persoonlijke favorieten. No One Would Riot For Less is één van de beste nummers dat ik dit jaar ontdekt heb en If the Brakeman Turns My Way en Four Winds zijn nummers die altijd wel opgezet kunnen worden. Naast deze nummers is er wel een niveauverschil merkbaar op het album, maar echt groot is dit gelukkig niet. Ook nummers zoals I Must Belong Somewhere, Hot Knives en Middleman zijn behoorlijk goed. Toch moet gezegd worden dat dit album te lang is en toch een paar inwisselbare nummers bevat. Zanger Conor Oberst is duidelijk niet goed in het schrappen van nummers.

avatar van Kuk
Kuk
Mee eens, te lang. Maar vooral de laatste twee nummers, zoals ook Four Winds behoren tot de best of Bright Eyes. Een kwartiertje minder en de gehele plaat zou tot zn beste werk gerekend worden.

avatar van Masimo
Albums van Conor Oberst (aldus Bright Eyes) lijken zich voor mij altijd langzaamaan te onthullen. Heb dat bij vrij weinig artiesten, en heb een hekel aan de term 'groeiplaat', maar verrek, die jongen maakt toch behoorlijk veel van die 'groeiplaten'.

Zo ook deze Cassadaga - eerst matig, daarna aardig, en ik begin 'm nu alweer heel tof te vinden.

Miraculeus hoe die platen zichzelf in je ontwikkelen, en zich langzaamaan tot je openbaren. Tof.

Nihilisme
Co Jackso schreef:
Zanger Conor Oberst is duidelijk niet goed in het schrappen van nummers.

Dat is-ie wel degelijk, alleen niet op dit album.

avatar van De Daniël
Four Winds, nu pas ontdekt hoe goed dat nummer is

NO One Would Riot For Less

dat akoestisch begin, wow, zalig:)

avatar van Fathead
Deze maar eens in mijn top 10 gezet, belachelijk goede plaat. Ik hou wel van deze 'volle' Bright Eyes, zonder dat het therapeutische randje dat zijn albums altijd hebben verdwijnt. En de teksten hè, fantastisch.

I have loved, I've been fucked, so what...

Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn, hè?