Bright Eyes - Cassadaga (2007)

Label: Saddle Creek

1. Clairaudients (Kill or Be Killed) (6:05)
  2. Four Winds (4:16)
  3. If the Brakeman Turns My Way (4:53)
  4. Hot Knives (4:13)
  5. Make a Plan to Love Me (4:14)
  6. Soul Singer in a Session Band (4:14)
  7. Classic Cars (4:19)
  8. Middleman (4:49)
  9. Cleanse Song (3:28)
  10. No One Would Riot for Less (5:12)
  11. Coat Check Dream Song (4:10)
  12. I Must Belong Somewhere (6:19)
  13. Lime Tree (5:53)
avatar van Koston
Woody schreef:
Dan heb je nog een hoop mooie dingen te ontdekken

Je mag ook altijd een tip geven

Het artwork bij de special edition is trouwens zeer de moeite! Ik ga niet vertellen wat, je zullen het maar moeten kopen

Op een paar iets te voorspelbare brave melige passages na vind ik dit toch alweer een erg degelijk album. Grote kans dat ik hem 2 jaar na zijn passage op dour opnieuw opdatzelfde dour zie.

Davez
Teleurgesteld na 1 luisterbeurt. geen enkel nummer blijft me bij, dat was op de 2 voorgaande platen wel even anders. Dit klinkt allemaal zeer gepolijst, overproduced zeg maar. Waar is stem gebleven, geen uitbarstingen, geen interessante composities.hmm

avatar van Koston
Dat dacht ik de eerste keer ook, je moet hem meer luisteren. Ik vind hem nu veruit zijn beste plaat

*Laura*
If the brakeman turns my way...wat een geniaal nummer!

avatar van Woody
toch een half puntje verlaagd. Zeer mooi, maar niet zo geniaal als zijn oudere albums.

avatar van StuF
jewel hoor

avatar van Woody
Tja, maar ja... Ik heb er meer verstand van he?!

avatar van willemjasper
Geniale CD...de hele week beluisterd op mijn ipod.....fantastisch...mooie opbouw in de nummers...verre van saai.....met veel verrassingen...en toch Colin Oberst...voor mij de perfecte CD van het JAAR

*Laura*
Conor Oberst

avatar van korenbloem
Oh, , I've made love, yeah, I've been fucked, so what

Geniaal

Ik vin het album op het eerste zicht wel sterk hoor! Vooral het nummer No One Would Riot for Less vind ik misschien wel het beste nummer van dit jaar

avatar van Boudewijntjuh
Heb slechts four winds gehoord en moet zeggen dat ik dat wel een lekker nummer vind. Is dit album dan een aanrader?

avatar van Woody
Ik vindt Four winds niet echt centraal staan voor dit album. De rest van de nummers zijn beter, dus zeker een aanrader!

avatar van timhardt
Prima opvolger van Wide awake. If the Brakeman Turns My Way is mijn favo.

avatar van Tribal Gathering
Dit is toch wel een zeer verslavend plaatje. Een mooie gevarieerde cd met maar een paar iets mindere nummers. Vooral de country en orchestrale invloeden zijn erg goed en niet overdreven toegepast.

Voorlopige favorieten : Clairaudients, If the Brakeman Turns My Way, Hot Knives, Make a Plan to Love Me, Soul Singer in a Session Band, No One Would Riot for Less.

Met stip bovenaan in de Bright Eyes lijst. Ik vind dit echt het beste Conor album ever en het beste tot nu toe uitgebrachte album van 2007.

Hoogtepunten zijn Four Winds en If the brakeman turns my way. Geniale, mooie en indrukwekkende nummers.

Dikke 5!

Mooi album. Verveelt beslist niet

avatar van Migo
Hmm, ben nooit zo weg geweest van zijn stem.. Ik vind de nummers ook erg 'vol' klinken. Misschien zelfs wel bombastisch.
Na de vervelende intro volgen voor mij de twee leukste nummers van het album, de rest vind ik eigenlijk niks aan.

avatar van Xel
Xel
...toch weer een groeiplaatje.
Hoe flikt 'ie 'm dat toch steeds???

avatar van nedrafalls
Woody schreef:
Zeer mooi, maar niet zo geniaal als zijn oudere albums.

Eens! Ik vind Four Winds tot nu toe het beste nummer, misschien omdat het me aan Wide Awake doet denken..

Larsch
Wel een stuk minder dan I'm Wide Awake, It's Morning, maar ook anno 2007 kan Conor nog steeds goede nummers schrijven. Four Winds is wat mij betreft een zeer geslaagde eerste single (in tegenstelling tot de tweede, Hot Knives, die ik op z'n zachtst gezegd 'niet zo' vind, evenals de clip), Middleman is briljant en No One Would Riot For Less geeft mij echt tot op het bot kippenvel. Ongelooflijk mooi nummer is dat zeg, de 'duistere' variant van Old Soul Song (For The New World Order) naar mijn mening. De rest vind ik helaas niet zo heel goed, al mag If The Brakeman Turns My Way er ook wel zijn. 3,5*.

avatar van Jumperjack
Wat een heerlijke CD, ik heb hem al een tijdje op mijn PC staan, vandaag heb ik hem officieel aangeschaft. Nr. 9 in mijn jaarlijst over 2007. Four Winds is een echte topper.

avatar van Coentje
jaja, mijn nummer 1 van 2007.

Davez
Hopenlijk herpakt hij zich voor de volgende plaat. Wat is dit saai,ééntonig, weinig boeiend en risicoloos. Net een adult top 40 plaatje, waar is het emotionele, de passie, de donkere gedachten, de van de hak op de tak springende stem enzovoort. een beetje overproduced denk ik.
De vorige 2 platen staan in mijn top 100 aller tijden.

hmmm misschien toch nog maar op m'n mp3 speler zetten en een paar keer luisteren na zoveel lovende reacties die ik niet begrijp. Vond hem erg tegenvallen na 't schitterende im wide awake its morning die in m'n top 10 beste albums ooit staat. Saai, eentonig en eigenlijk alles wat Daves er ook al over schrijft...

avatar van Raconteur
@ Davez: Four Winds, If The Brakeman Turns My Way, Soul Singer in a Session Band? Geen goede nummers ofzo? Voor mij is er meer dan passie en emotie genoeg alleen is het niet zo in de verf gezet.

nog een aantal keer geluisterd maar kan niet tippen aan "im wide awake it;s morning". Jammer maar vind 't een matig album. "Make a plan to love me " wel super nummer dat er uit springt.

avatar van Jumperjack
Zo niet mee eens!, Cassadaga is voor mij de mooiste en beste Bright Eyes CD, Wide Awake It's Morning vind ik ook goed maar haalt het niet bij Cassadaga. Gewoon betere songs, zo simpel zie ik het.

avatar van voskat
Pfoe, is het alweer een jaar geleden dat dit uitkwam? Ik kwam er maar niet aan toe om ernaar te luisteren, maar nu wordt het toch eens tijd.

Ik lees hier veel positiefs in elk geval.
Overigens vond ik I'm Wide Awake juist een minder album. Geef mij maar Lifted. Blijft hét Bright Eyes meesterwerk wat mij betreft.

En dan ga ik nu eens luisteren of Cassadaga in de schaduw ervan mag staan.