Feist - The Reminder (2007)

Canada
Label: Cherrytree

1. So Sorry (3:12)
  2. I Feel It All (3:39)
  3. My Moon My Man (3:48)
  4. The Park (4:34)
  5. The Water (4:46)
  6. Sealion (3:39)
  7. Past in Present (2:54)
  8. The Limit to Your Love (4:21)
  9. 1234 (3:03)
  10. Brandy Alexander (3:36)
  11. Intuition (4:36)
  12. Honey Honey (3:27)
  13. How My Heart Behaves (4:26)

met Eirik Glambek Bøe

14. I Feel It All [Escort Remix] * (3:49)
  15. Sealion [Chromeo Remix] * (3:44)
  16. My Moon My Man [Boys Noise Classic Mix] * (6:40)
  17. 1234 [Van She Remix] * (5:14)
  18. Mocky - Fightin' Away the Tears * (3:13)

met Feist

19. So Sorry [One Mic Mix] * (3:13)
  20. My Moon My Man [Grizzly Bear Remix] * (4:57)
  21. Lover's Spit [Redux] * (7:32)

met Broken Social Scene

22. Islands in the Stream * (4:16)

met Constantines

23. I Feel It All [Gonzales Remix] * (4:28)
88Fabian
Een hele goeie zangeres,dit album is echt goed.

Madjack71 schreef:
Feist via GS filmpje leren kennen waar ze 1234 zong met Sesame Street muppets maar dan gemaakt voor kinderen...1234 bananas met meezingende bananen o.i.d, best grappig. Kende het nummer niet, maar was meteen gecharmeerd. Dus wat van internet geplukt en het bevalt mij wel...misschien dit album maar eens halen.

1 2 3 4

Ahhh

blijft een heerlijk album. helaas heb ik i feel it all en 1234 inmiddels zo vaak gehoord dat ik ze vrijwel altijd doorklik.
so sorry, intuition en my moon my man vind ik echt heerlijke nummers. ook remixes van my moon my man zijn altijd leuk!

avatar van stef212
My moon my man is echt een geweldig nummer, vanaf het moment dat het deuntje begint tot het einde van het nummer, wordt je helemaal opgeslorpt in de wondere wereld van Feist.

avatar van ni slecht
zeker eens limit to your love van james blake checken. die versie is misschien wel nog mooier dan deze hier

YouTube - James Blake - Limit To Your Love

je kan het eigenlijke en beetje zien als de gecondeseerde versie. bezorgt mij elke keer weer kippenvel

avatar van Madjack71
Dit is best wel een fijn plaatje. Lieve liedjes afgewisseld door rustieke sferische stukjes, i.c.m. haar mooie stem die wat elementjes van een Bjork of Joni heeft, maakt het aangenaam om naar te luisteren en heel toegankelijk.
Feist laat horen van verschillende invalshoeken goede liedjes te kunnen smeden, wat zorgt voor een welkome afwisseling.
Misschien niet direct een artieste waar ik alles van in huis wil hebben, maar eentje moet toch kunnen.

avatar van Motdattan
ni slecht schreef:

YouTube - James Blake - Limit To Your Love

Vind de James Blake versie beter, als ik eerlijk ben.

Motdattan schreef:

Vind de James Blake versie beter, als ik eerlijk ben.

Ik niet. Wel een grappig knipwerk toch.

avatar van T.A.
De hier minst gewaardeerde nummers vind ik dus 2 van de betere. Intuition en The Water, 2 heerlijk zachte lieflijke slaap- of wakker wordt liedjes.

avatar van Ataloona
Enorm mooi album van deze schone dame. Een charmante kennismaking had ik al een tijdje terug toen ik een livefilmpje zag van haar. Nu eindelijk in de CSL met The Scientist kennis mogen maken met dit album. En het was een heerlijke eerste beluistering. Plezierige leuke liedjes wisselen mooie, rustige en schitterende liedjes af. Het overbekende Limit To Your Love is 1 van de vele hoogtepunten, maar de echte 2 hoogtepunten zijn toch wel het nummer dat Thom Yorke zelfs doet meeklappen genaamd Sealion - die mij overigens erg doet denken aan een versnelde Come Together van The Beatles - en het prachtige Brandy Alexander waar ik mijn vingers maar bij blijf mee klikken.

Heel leuk album dat mij verliefd doet raken aan deze Leslie Feist en haar mooie stem. Haar komende album ga ik zeker checken en hopelijk volgt er nog een concert op Hollandse bodem.

Van mij krijgt the Reminder een 4,5*.

Ataloona schreef:
hopelijk volgt er nog een concert op Hollandse bodem.

Ze staat dit najaar in Carré.

avatar van Ataloona

Eens kijken of ik daar kaarten voor kan krijgen.

vengo10
Een prachtalbum,stijlvol met een mooie sfeer.Ik hou van dit album,en kijk erg uit naar haar nieuwe cd.
een dikke 4,5!

avatar van Apple Juice
Vorige week aangeschaft en zeker de moeite waard om te beluisteren. Vooral haar stem klinkt erg goed en de composities zijn erg origineel. Ook aan de opname en instrumentatie is hoorbaar, veel aandacht besteedt.

Nog maar onlangs ontdekt via 'My Moon My Man', en toch wel een album die zelfs na 13 jaar er nog wel mag zijn.

Mijn eerste kennismaking met Feist. Deze is wel de meest toegankelijke plaat van Feist. My Moon My Man hoorde je destijds veel op de radio. Topnummer blijft The Limit To Your Love.
Ondertussen ook haar latere werk aangeschaft en één ding is zeker. Feist levert steeds kwaliteit én originaliteit !