Feist - The Reminder (2007)

Canada
Label: Cherrytree

1. So Sorry (3:12)
  2. I Feel It All (3:39)
  3. My Moon My Man (3:48)
  4. The Park (4:34)
  5. The Water (4:46)
  6. Sealion (3:39)
  7. Past in Present (2:54)
  8. The Limit to Your Love (4:21)
  9. 1234 (3:03)
  10. Brandy Alexander (3:36)
  11. Intuition (4:36)
  12. Honey Honey (3:27)
  13. How My Heart Behaves (4:26)

met Eirik Glambek Bøe

14. I Feel It All [Escort Remix] * (3:49)
  15. Sealion [Chromeo Remix] * (3:44)
  16. My Moon My Man [Boys Noise Classic Mix] * (6:40)
  17. 1234 [Van She Remix] * (5:14)
  18. Mocky - Fightin' Away the Tears * (3:13)

met Feist

19. So Sorry [One Mic Mix] * (3:13)
  20. My Moon My Man [Grizzly Bear Remix] * (4:57)
  21. Broken Social Scene - Lover's Spit [Redux] * (7:32)

met Feist

22. Islands in the Stream * (4:16)

met Constantines

23. I Feel It All [Gonzales Remix] * (4:28)
Mayne
Ja, een I-pod-reclame en is verder regelmatig op MTV getoond.

HiLL schreef:
De eerste 4 nummers gisteren beluisterd en die vielen mij tegen.

Verder luisteren! Dit is echt zo´n album dat je een keer of vijf in zijn geheel moet luisteren. Dan begint het kwartje te vallen en heeft elke nummer iets unieks. Heerlijk album... al 6 maanden niet van mijn iPod te krijgen...

avatar van Koston
Het is inderdaad een groeier, deze mevrouw heeft talent. De afwisseling tussen rustige nummers en poppy nummers vind ik wel geslaagd

Frankencow schreef:

Ik had precies hetzelfde! Heb het album nu al 5 maanden in huis en had er eigenlijk niks mee, ik vond alleen 1 2 3 4 en I feel it all goed. Maar hij kwam laatst voorbij op iTunes en na wat extra luisterbeurten ben ik echt hooked! Prachtig.
4,5 *

avatar van Jumperjack
Ik heb dit eindelijk maar eens gedownload, ben heel benieuwd, Canada is wel het land waar het momenteel allemaal gebeurd.

avatar van blur8
Uitmuntend luisterpop-album, met een heel eigen geluid.
Toch kies ik in vergelijkend voor haar vorige album.

Gatekeeper, Mushaboom, One Evening en Inside and Out
(van Let It Die), bevallen net even meer dan
So Sorry, I Feel It All, My Moon My Man en 1234.
(van The Reminder).

avatar van predator
Inderdaad een uitmuntend luisterpopalbum. Ik vind 1234 zo'n geweldig leuk nummer!!

avatar van blur8
In Leisure Suite (van Let It Die) zitten dezelfde heerlijk feestelijke koperwerk klanken, weleenswaar iets ingetogener, maar niet minder fruitig.

avatar van Reijersen
Vind deze van hetzelfde sterke niveau als Let it Die. Wederom heeft ze een prachtige en volledige sfeer weten te creeren in het album. Zo nu en dan is het erg breekbaar, dan weer erg catchy. Feist is toch wel een prachtige ontdekking voor mij.

Prachtig optreden op de BBC in Jools Holland vrijdag! Ik ben erg benieuwd naar dit CD'tje.

WernerGSF
jammer dat ik dit heb gemist in 2007

Waarom? Ook in 2008 is het nog een mooi album hoor!

Ik heb vorig jaar zo'n 150 albums uit 2007 ontdekt, wat ik best een hoop vind. Maar ik kom nog steeds vanalles tegen uit dat jaar wat ik nog wil horen. Denk niet dat het te voorkomen valt, tenzij je stopt met werk/studie/slapen en alles luistert wat uitkomt. Alhoewel, ook dan kom je nog tijd te kort waarschijnlijk.

avatar van blur8
Lijkt me geen enkel probleem om een album een paar maanden later te ontdekken. Beter laat dan nooit. En dan is dat 'laat' nog erg relatief.
Vergeet in dit kader dan ook niet de vriend van Leslie Feist:
Erlend Øye met zijn Kings of Convenience even mee te ontdekken.
Hun laatste album ''Riot On An Empty Street' is zeker gelijkwaardig met "Reminder"

Mayne
Ahum... ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar de vriend van Feist is Kevin Drew en hij heeft ook een erg fijn album genaamd "Spirit If...".

avatar van FunkStar
Een aanrade is '1 2 3 4', dit is veruit het liefste nummer op het album.

avatar van timhardt
ik begin hoog, erg hoog: 4,5*. Het spreekt me dan ook enorm aan! Ergens heeft het wat weg van Regina, speels plaat desalniettemin. Kan alleen maar nog groeien!

Mayne schreef:

Erlend Øye is inderdaad niet DE vriend maar EEN vriend, die ze zingend gehopen heeft bij zijn laatste album.
Bedankt voor het advies om ook naar Kevin Drew te luisteren.

Haha oke, graag gedaan

avatar van timhardt
timhardt schreef:

talloze keren beluisterd: hij blijft op 4,5*. Alleen The water zorgt ervoor dat hij niet op 5* komt.

Toen de eerst singel uit kwam wou ik toch maar even heel de cd luister, vond er nog niet veel aan.

Tweede singel kwam uit, ik vond deze wederom de moeite waard om de cd nog maar een kans te geven, en deze keer bevalt hij me een stuk beter...ik denk dat ik hem nog vaker ga luister en toch maar even op de Ipod zetten..

avatar van douwens
Heerlijk no-nonsense popplaatje dit. Licht lekker in het gehoor en boeit eigenlijk wel in zijn geheel.
Bevat eigenlijk wel invloeden van allerlei muziekstijlen zoals rock en zelfs beetje electronica. Dit in combinatie met de lieflijke en hier en daar wat zweverige stem van Feist, maakt het een heerlijk plaatje.
I feel it all, My moon my man, 1234 en Brandy Alexander zijn mijn favorieten op dit album. The water doet mij zelfs een beetje denken aan Damien Rice.

3.5 vooralsnog voor deze plaat

Imagine.
The Limit to Your Love doet me erg denken aan I Defy van Joan As Police Woman.

avatar van Xel
Xel
de houdbaarheidsdatum van dit album is prima.
Na vele malen draaien is het nog steeds één van mijn tien meest gedraaide cd's van de afgelopen 12 maanden......

avatar van KapiteinClaus
Gewoon een lekker plaatje met als absolute uitschieter My Moon My Man. Vind de hoes persoonlijk heel mooi.

avatar van Arnando
Imagine. schreef:
The Limit to Your Love doet me erg denken aan I Defy van Joan As Police Woman.

Dat had ik ook, die piano lijkt er wel erg hard op. Toch had ik zeker niet het gevoel dat ik naar een flauw doorslagje aan het luisteren was. Vooral het eerste deel van de 'The Reminder' grijpt werkelijk naar de keel. Ik voelde bij de eerste beluistering een ongekend verlangen de cd van voor naar achter te beluisteren. Heel mooi allemaal, een pareltje in mijn bescheiden collectie.

avatar van Madjack71
Feist via GS filmpje leren kennen waar ze 1234 zong met Sesame Street muppets maar dan gemaakt voor kinderen...1234 bananas met meezingende bananen o.i.d, best grappig. Kende het nummer niet, maar was meteen gecharmeerd. Dus wat van internet geplukt en het bevalt mij wel...misschien dit album maar eens halen.

avatar van lauradance
Het is heel mooi, maar ik moet het niet te lang horen.

avatar van douwens
lauradance schreef:
Het is heel mooi, maar ik moet het niet te lang horen.

Precies, ik heb Feist een tijdje er vaak beluisterd en vond het erg goed. Nu luister ik het eigenlijk zelden meer.

avatar van lauradance
Ik luister meestal maar een paar liedjes, daarna ben ik toe aan iets met wat meer pit.

avatar van riiiiiiiii
Er komt een nieuwe uitgave. Met een extra cd waarop remixen en video's staan..