Donna Zed - Morphine (2017)

Zwitserland
Pop / Neoklassiek
Uitgebracht in eigen beheer

1. High on Desire (5:10)
  2. Morphine (6:16)
  3. At the End of the Day (6:28)
  4. Say It All (7:45)
avatar van E-Clect-Eddy
Discogs boekt dit onder Novelty, Indie Pop. Ik vind NeoKlassiek hier net niet passen, misschien omdat ze erg lang voor Pop? Trouwens, geen idee wat de Novelty is. Zangeres die alleen door een piano begeleid wordt is al eerder gedaan.

Piano gedreven nummers waar verder alleen haar stem te horen is. Die stem klinkt soms wat op die van Eivør. Ik vind de stem niet goed opgenomen, klinkt soms erg scherp en iets te kill. Dit zou eigenlijk meer als het eerste album van Tori Amos moeten klinken als de stem op een warmere manier was vastgelegd.

Ze heeft Steven Wilson en Steve Hackett als fans, zou ze toevallig achtergrondzangeres geweest zijn voor de heren?