Anna von Hausswolff - Dead Magic (2018)

Zweden
Rock / Avant-Garde
Label: City Slang

1. The Truth, the Glow, the Fall (12:07)
  2. The Mysterious Vanishing of Electra (6:08)
  3. Ugly and Vengeful (16:17)
  4. The Marble Eye (5:18)
  5. Källans Återuppståndelse (7:26)
avatar van raymondkeuters
Nieuw album uit vandaag!
Edit: 2 oktober.

avatar van jorro
Op spotify is Sacro Bosco te streamen. klinkt veelbelovend.

avatar van Jasper'sLament
Één lange magische soundscape. Haar beste, ongetwijfeld.

avatar van Lau1986
Wauw, wat is dit een heerlijke plaat. De muziek past perfect bij de hoes. Muzikaal klinkt het zwaar, maar toch ook weer niet. Knap hoe ze dat zo voor elkaar krijgt.

avatar van Eveningguard
Vocaal gezien het allerbeste wat ik ooit van mijn leven gehoord heb. Zonder overdrijven. Ongelooflijk mooi, krachtig en agressief gezongen. Letterlijk hartverscheurend. Veel meer kan ik er niet aan kwijt. Sprakeloos.

Waarom the f heb ik hier nooit eerder van gehoord???!
Dit is echt prachtig zeg.
Deze vrouw heeft gewoon een nieuw genre uitgevonden joh.
Ik hoor zoveel wat ik goed vind en ze bezit (zoals bovenstaande ook zegt) echt een super krachtige en mooie stem.
De opbouw, de sfeer, de orginaliteit.
Tja, als ik dan mensen hoor roepen dat ze Billie Ei de next thing vinden raad ik aan om even dit album te luisteren. Maar ze zullen hem dan snel afzetten, dit is geen hap en slik muziek, geen commerciele rommel.
Muziek, puuuuur uit het hart.

Waarom the f heb ik hier nooit eerder van gehoord???!

Live twee keer meegemaakt en twee keer overdonderend goed. Dus mocht je ooit de kans hebben...

Jaloers op je!!
Hopelijk komt ze nog een keer naar NL dan

avatar van GrafGantz
aERodynamIC schreef:

Daar was ik ook bij (2x) en dat kan ik dus volmondig beamen. Ik neem tenminste aan dat je doelt op 1x voorprogramma Efterklang en 1x als hoofdact?

avatar van Mjuman

aERodynamIC schreef:

Hier ook, de tweede keer kon je overdonderend letterlijk nemen. Het was nog harder dan The Raveonettes in Tivoli De Helling en toen nam ik voor het eerst oordoppen.

De eerste keer was in lente 2012, in een kerk in een van de voorsteden van Stockholm - pa von H deed toen ook nog twee nummers mee. Dat was fijn.

GrafGantz schreef:

Klopt, ik vond haar als voorprogramma zo goed dat ik ook ging toen ze snel daarna als hoofdact terug kwam.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Ik zag haar als voorprogramma van Swans in de Effenaar, en als hoofdact bij Doornroosje Nijmegen

avatar van Koen St
Try it sometime

Dan ga ik deze ook maar binnenkort proberen

avatar van Koen St

Dit is echt heel gaaf, sws vaker naar luisteren

Koen St schreef:

Dit is echt heel gaaf, sws vaker naar luisteren

Told ya
Wordt alleen nog maar beter dan!