Timbaland - Shock Value (2007)

R&B / Hip-Hop
Label: Blackground

1. Oh Timbaland (Intro) (3:30)
  2. Give It to Me (3:54)

met Nelly Furtado en Justin Timberlake

3. Release (3:25)

met Justin Timberlake

4. The Way I Are (2:59)

met Keri Hilson en D.O.E.

5. Bounce (4:04)

met Justin Timberlake, Missy Elliott en Dr. Dre

6. Come and Get Me (3:30)

met 50 Cent en Tony Yayo

11. Miscomunication (3:19)

met Sebastian en Keri Hilson

12. Bombay (3:00)

met Amar en Jim Beanz

13. Throw It on Me (2:10)

met The Hives

18. Hello * (4:36)

met Keri Hilson en Attitude

19. Come Around * (3:57)

met M.I.A.

20. The Way I Are * (3:23)

met Tyssem

21. Give It to Me [Laugh at Em Remix] *

met Jay-Z en Justin Timberlake

22. The Way I Are * (3:49)

met Nephew

23. The Way I Are [OneRepublic Remix] * (3:33)
  24. The Way I Are [Jatin's Desi Remix] * (3:30)
totale tijdsduur: 1:02:15 (1:25:03)
bro
SilverGun schreef:
En ieder lid van de band vol passie bezig met bas/piano/drum, terwijl alles gewoon uit de computer afkomstig is .

het is niet omdat er een electronische beat en basdrum in voorkomt dat meteen alles electronisch is. niet dat ik er het fijne vanaf weet, maar toch..

avatar van SilverGun
Als jij me kan vertellen waar een piano, gitaar of drum te horen is, hoor ik het graag. Er zit naar mijn idee namelijk niets in het nummer wat daar ook maar enigszins op lijkt. Niet dat ik het nummer om die reden waardeloos vind btw, dat heeft meer te maken met het fake gevoelige gedoe.

bro
weet ik veel. de eerste seconden lijk ik een piano te horen, al kan het evengoed electronisch zijn. wie zal het zeggen?

Chriss
Na vele luistersessies begint m'n interesse voor deze plaat toch te minderen en herzie mijn stem naar 3,5*

avatar van Reijersen
Een paar jaar geleden hadden we The Neptunes hype en nu is het dan de beurt aan producer Timbaland. Je hoort 'm met van alles en overal.

Nou liggen de producties van Timbaland wat meer in mijn straatje en moest ik zowiezo dit album eens uitproberen. En ik moet zeggen het is best een aardig album geworden. Vooral door de producties dus, want veel van de featuring-artists vind ik niet echt interessant genoeg. Het is makkelijk te versmaden en weg te luisteren. Ik kom dus uit op 3,5 ster.

Ja dit valt uiteindelijk wat tegen hé?
Een 3 en niet meer, hij gaat soms wat te ver in zijn producties en de gastoptredens doen het ook niet echt hoor.

In een woord: GEWELDIG
wat die man allemaal kan

avatar van TheFunkyM
De beats liggen wel lekker in het gehoor
er staan een aantal lekkere nummers op zoals Kill Yourself, Bounce, Bombay maar met sommige nummers slaat Timba toch ook wel een beetje de plank mis.. De beats zijn soms over geproduceerd en een aantal gasten zijn niet je van het.

avatar van tnf
tnf
Het punt is gewoon: Wat 'ie maakt is productioneel gezien 100 % perfect. Maar het is wel een (weliswaar zeer lucratief) trucje.

Het is gewoon een beetje TE doordacht allemaal, de spontaniteit is eruit geproduceerd. Dat maakt dat ik wel hoor dat het goed is, maar er toch niet heel erg van kan genieten.

Dat is bij de Neptunes/N.e.r.d. op een gegeven moment ook ontstaan. Maar die hebben wel een paar uitstekende eerste succesjaren gehad met tracks die ik nog steeds graag draai. Dat is bij Timbaland net iets minder. Hoe moet ik dat uitleggen... de Neptunes/N.e.r.d.-sound klinkt gewoon net iets 'organischer'.

avatar van BoordAppel
Timbaland heeft ook veel langer dan The Neptunes in de anonimiteit (vooral in Nederland dan) geproduceerd, ken je die tracks ook uit de periode 1996-2000?

avatar van tnf
tnf
Ja, die ken ik. En zo anoniem was 'ie eind jaren 90 nou ook weer niet. Die hits van Ginuwine, Aaliyah en Missy Elliott kent haast iedereen wel. En er werd toen ook al constant bij verteld welke producer daar precies achter zat.

(Er was circa 1999 zelfs regelmatig een Timbaland-parodie te horen op Radio 538, waarin zijn stemgeluid + manier van produceren op de hak werden genomen.)

Joy
ken alleen nummer 16
wat een humor

one republic - zelf geen noot kunnen lezen, geen meter instrument bespelen en dat er dan zo dik bovenop leggen dat je er de humor wel van in kan zien

de clip zegt alles

leuk nummer vind ik het ook nog

daar houd ik het overigens bij

avatar van Ludakris
Leuke plaat, met enkele uitschieters. Soms ook wat mindere nummers die ik steevast skip (zoals Fantasy en Miscommunication). Ik vreesde dat de plaat té eentonig zou zijn, maar ik vind hem nog net genoeg afwisseling vinden in dezelfde stijl. Maar ik denk dat de bron nu wel stilaan uitgeput moet beginnen te raken...

Keri Helson komt dit jaar met een eigen album, ben benieuwd hoe erg daar een Timbaland-sausje overheen is gegoten

t-h-y-$
timbaland nieuwe album komt eind dit jaar dacht ik ergens gelezen te hebben ook uit: het gaat heten Shock Value 2

weet t niet cker hoor

avatar van lauradance
timbaland klinkt altijd hetzelfde

avatar van andnino
Bleh wat moet ik hier nou weer mee, de beats klinken op het eerste gehoor érg aanstekelijk, maar er blijft werkelijk níets van hangen.
En tsja, Apologize, leuk ballad nummer maar compleet gevoel-loos.

Timbaland, neem eens de tijd om écht een goede plaat in elkaar te knutselen, ik weet dat je het kunt.

avatar van lauradance
ik vind deze heel erg tegenvallen.

avatar van HauteCouture
Nice album. Meer niet, na een tijdje luisteren ben je de nummers zat.

Waardige cd, maar achteraf gezien toch zonde van m'n geld, ik weet niet, maar ik vind Timbaland zelf niet zo overheersend meer. Net alsof het zijn cd niet is.

avatar van Katsmusic
Die beat die telkens weer terug komt
Vind ik toevallig een lekkere beat
En ik vind het wel een lekker album, niet speciaal ofzo, gewoon "lekker"

madonnagirl3
Zeker goed album, met lekker nummers. Maar niet echt 'oo geweldig album' ofzo iets. Maar toch lekker!

RedLightCityBoy
Wat een irritant commercieel album zeg.
Echt niet iets voor Timbo 10 jaar terug!

avatar van Boy
Boy
De nadruk ligt bij dit album te veel op de beat. Release had bijvoorbeeld zoveel meer kunnen zijn

avatar van VforVictor
RedLightCityBoy schreef:
Wat een irritant commercieel album zeg.
Echt niet iets voor Timbo 10 jaar terug!

avatar van dazzler
0812 / TIMBALAND - Apologize

R&B tovenaar maakt album met vriendenclub.
Tussen 2007 en 2008 bereikte Apologize de 2de plaats in Vlaanderen.

Het is mijn genre niet, maar het valt me op dat wanneer
de beats wat getemperd worden en melodielijnen op de voorgrond
treden, ik deze muziek best wel aardig om naar te luisteren vind.
Apologize mocht er bijgevolg zijn ... you're welcome.

Nathan1988
SilverGun schreef:
Wat is dat Apologize een waardeloos nummer zeg. Hoe die lead zanger zo dramatisch mogelijk in de camera probeert te kijken in de clip ook. En ieder lid van de band vol passie bezig met bas/piano/drum, terwijl alles gewoon uit de computer afkomstig is Dit soort tracks mag Timbaland wel achterwege laten om meer in de trant van Give It To Me maken.

Ik hoor een piano, een gitaar, strijkers.. al is dat laatste nep en moet de drummen inderdaad niet doen alsof hij drumt, want dat doet hij niet. Maar tegenwoordig kan heel veel met Midi.. ik kan op mijn elektronische drumstel ook een trompet af laten spelen als ik op mijn snare sla dus veel zegt het niet..

avatar van Anne Maaike
Op het eerste gehoor klinkt het allemaal leuk. Maar na een paar keer luisteren ben ik er ook wel zat van.

beste album ever vind ik persoonlijk zitten bijna géén nummers in die echt gaan vervelen. Luister hem nog steeds weleens