DMA's - For Now (2018)

3. Time & Money (3:57)
  4. In the Air (4:01)
  5. The End (4:24)
  6. Warsaw (3:13)
  7. Do I Need You Now? (4:43)
  8. Break Me (3:55)
  9. Lazy Love (3:32)
  10. Tape Deck Sick (4:12)
  11. Health (3:03)
  12. Emily Whyte (4:24)
avatar van VladTheImpaler
Nieuw album aangekondigd. Dawning was al een tijdje te beluisteren en met de aankondiging van het nieuwe album is ook In the Air te beluisteren. Het debuut beviel meer dan prima dus hier kijk ik wel naar uit.

DMA'S - Dawning (Official Video) - YouTube

DMA'S - In The Air (Official Video) - YouTube

avatar van coldwarkids
Dawning en In The Air zijn alvast fijne opwarmertjes.

avatar van blur8
For Now maakt wel erg aannemelijk dat we dezelfde discussie krijgen als met Hills End van 2 jaar geleden. Maar mijn sympathie ligt veel meer bij deze Australiers dan bij die branieschoppers uit Manchester.

avatar van blur8
Verzameling lekkere popsongs met een Madchester inslag die je uit Sydney niet direct verwacht.
12 maal fijn in het gehoor liggend. Wellicht iets te prettig om langdurig lekker te blijven.
Maakt voor nu niets uit. Benieuwd of er groeipotentie in zit, of dat het eerste gehoor blijft.

avatar van Mausie
Het is mss allemaal niet heel spannend of vernieuwend, maar poeh zeg, wel erg veel lekkere tracks. Vanaf nummer 9 kakt het een beetje in (muv Tape Deck Sick, heerlijke track!), maar daarvoor is eigenlijk alles wel raak. Minimaal een 3,5, maar mss zit een 4 er wel in.

Als enorme britpop fanaat was ik wellicht wat bevooroordeeld, maar wat een schijf weer zeg.
Een prachtig album met een mooi balans tussen rustige plaatjes en het wat ruigere werk.
Dit album gaat zijn voorganger te boven, en kan eigenlijk niet anders dan een 5.0 geven.
Warsaw, Emily Whyte en Dawning zijn voor mij de pareltjes van het album.
Kan niet wachten de heren weer eens live te zien volgende week zaterdag in Paradiso!

avatar van Mausie
Wat een ontzettend fijne plaat! Zeker met dit prachtige weer valt ie extra goed.

avatar van iHateDolphins
Tape deck sick is echt een fantastisch nummer!

avatar van Grecio
iHateDolphins schreef:
Tape deck sick is echt een fantastisch nummer!

Inderdaad. van 3,5 naar 4 na een aantal keer luisteren. Veel te ontdekken op dit album. Emily Whyte is echt een kippenvel nummer

avatar van musician
De overall laid backe aanpak van DMA's gaat mij op dit album te ver.

Het album begint fraai met de titelsong, komt halverwege nog met Do I need you know en het prima Break me, maar daarna is het met het bekende stevigere werk van DMA's zoals terug te vinden op het vorige album, ver te zoeken.

Ik heb alle sympathie voor de band maar er moet echt worden uitgekeken dat de zoetsappigheid geen ondergrens gaat doorbreken en de DMA's terecht gaan komen op het niveau boyband met popballad. Een grens zoals met In the Air en In the End toch wel gevaarlijk dicht wordt genaderd.

Ik heb eigenlijk geen idee waarom er behoorlijk zwaar op de rem is getrapt en er rigoureus is teruggeschakeld. De titel For Now mag wijzen op een tussenalbum, waar beter werk in voorbereiding is.

De ongerepte stem van zanger Tommy O'Dell, de composities en de productie geven het geheel nog een positieve wending.