The Cinematic Orchestra - Ma Fleur (2007)

Pop / Jazz
Label: Ninja Tune

1. To Build a Home (6:09)

met Patrick Watson

2. Familiar Ground (4:36)

met Fontella Bass

3. Child Song (5:13)
  4. Music Box (5:04)

met Patrick Watson en Lou Rhodes

5. Prelude (2:43)
  6. As the Stars Fall (5:55)
  7. Into You (3:01)

met Patrick Watson

11. Time & Space (8:42)

met Lou Rhodes

avatar van Thomas91
Toch een flinke verlaging naar 2,5 *. Mijn mening is eigenlijk niet echt veranderd ten opzichte van het vorige bericht, maar de waardering over het hele album wel. Breathe en To Build a Home zijn fantastisch, Time & Space ook goed, maar de rest had niet gehoeven, vind ik zelfs erg matig. Jammer. Hun vorige album vind ik constanter.

avatar van Chameleon Day
Thomas91 schreef:
..., maar de rest had niet gehoeven,...

Voor jou, maar niet voor mij.

Improvision
Het was alweer een tijdje geleden dat ik deze gedraaid had. Ben er weer helemaal ondersteboven van.

As the Stars Fall

avatar van Thomas91
Chameleon Day schreef:

Voor jou, maar niet voor mij.

Hehe, het is maar een mening! Ik hoor het gewoon niet zo. Ik heb absoluut geen hekel aan het type muziek, maar er is verder geen klik. Hoewel ik vrijwel nooit skip is de neiging toch wel vrij groot bij dit album ondanks de goede nummers. Wie weet denk ik er over een tijd weer anders over.

avatar van Shinobi
Vanwege That Home dat voorkomt in Another Earth dit album maar gaan luisteren, want ik was wel benieuwd geraakt naar The Cinematic Orchestra en dit is dan ook het eerste album dat ik van ze luister.

Het begint sowieso sterk met het geniale To Build a Home, daarna kabbelt het wat voort om het ergens bij Ma Fleur weer op te pikken.

3,0 Sterren.

Ulfat-e-Zulmat
Breathe is toch ook best mooi?

thedude1975
Heerlijk album met trouwens ook mooie foto's op de voorkant en in het boekje.

avatar van Minneapolis
Ik kende een aantal losse nummers van ze, waaronder "All you can give", en de prachtige Fourtet mix van Channel 1 suite), maar ik ben onlangs pas meer van ze gaan luisteren, en daar ben ik erg blij om.

Niet alle nummers vind ik even goed, maar als ik mijn favorieten van die paar platen samenvoeg.. man o man.. wat een mooie muziek hebben ze gemaakt.
Op dit schijfje zijn dat Child song, Music box, Ma Fleur, Breathe en That home.

avatar van meneer
Die Jumbo..

avatar van Osiris Apis
Plus bedoel je. Bij Jumbo hebben ze niet zo n goede muzieksmaak.

avatar van esteban
Zonet pas -ja, écht waar- heb ik voor 't eerst To Build a Home gehoord en ik was er zowaar helemaal verkocht. Snel de rest van deze plaat ook eens checken. The Cinematic Orchestra was mij tot op heden volkomen onbekend, hoe vreemd dat ook klinkt.

Parlotones
Mijn album is een karton uitvoering en er staan 10 tracks op Time & Space mis ik en de track volgorde is ook bijna helemaal anders. To build a home het enigste nummer dat ik goed ken staat als laatste. To Build A Home vinden heel veel mensen fantastiche gezien het aantal views op YT. Heb vanmiddag deze cd gevonden op een markt met een gedeelte 2e hands spullen. Dus kan ik nog geen punten uit delen.

avatar van Mssr Renard
Ik ken niets van deze band, maar zie de naam veelvuldig voorbij komen. En jemig, wat is deze act populair zeg. Normaliter kom ik bij jazzplaten niet zoveel stemmen en berichten tegen

Wat ga ik hier van vinden?
Dan zou ik het moeten luisteren. Wordt vervolgd!