Ben Howard - Noonday Dream (2018)

Folk / Pop
Label: Island

1. Nica Libres at Dusk (6:34)
  2. Towing the Line (3:55)
  3. A Boat to an Island on the Wall (7:10)
  4. What the Moon Does (5:20)
  5. Someone in the Doorway (4:56)
  6. All Down the Mines [Interlude] (0:46)
  7. The Defeat (5:53)
  8. A Boat to an Island, Pt. 2 / Agatha's Song (4:53)
  9. There's Your Man (4:38)
  10. Murmurations (6:15)
Cye
Hier een groot fan van Every Kingdom. Ik moest dan ook heel erg wennen aan dit album, wat ik ook al had bij I Forget Where You Where, maar inmiddels begint de waardering te komen. Ben Howard is inderdaad nog minder toegankelijk geworden, maar zijn stem en het feit dat je iedere keer weer nieuwe geluiden ontdekt in zijn nummers maken zoveel goed. Een unieke artiest, en ik kan niet wachten tot ik naar zijn concert mag op 7 juli in AFAS. Overigens heb ik heb nog een kaartje over voor dat concert. Nog gegadigden?

avatar van Mausie
Cye schreef:

Ik heb ook 2 kaarten over, maar ik mag ze niet op Ticketswap zetten. Een telefoontje naar Ticketmaster later en ik ben erachter dat op verzoek van meneer Howard de kaarten allemaal op naam staan en niet doorverkocht mogen worden. Ik snap de gedachte erachter (doorverkoop zwarte markt tegengaan), maar een beetje lullig dat mensen die niet kunnen hun geld kwijt zijn (zoals ik). Of wordt er niet streng opgelet bij AFAS en kan je de kaarten gewoon doorverkopen?

Cye
Mausie schreef:

De persoon die op de kaarten staat zal inderdaad ook daadwerkelijk aanwezig moeten zijn. Dus je kunt 1 of 2 kaarten wel verkopen of weggeven, maar de persoon op de kaarten moet ook mee naar binnen.

avatar van the crook
Axeqlusive schreef:
Ondanks dat dit niets zegt over de kwaliteit, moet ik gniffelen als ik denk aan de mensen die naar zijn aanstaande optredens gaan denkende dat ze de artiest van 'nummers als' Keep Your Head Up gaan aanschouwen. Ik vrees dat dat de mensen zijn die behoorlijk veel bij de bar te vinden zijn. Maar goed, dat biedt de liefhebber de ruimte natuurlijk.

Daar moest ik inderdaad van de week ook aan denken. Anyway, ik neem mijn dochter van elf mee, die doorgaans een hele andere muzieksmaak heeft dan ik, maar hoort bij de opvoeding in mijn ogen.

Noonday Dream begint hier langzaamaan in te dalen en ik kom, als velen, tot de conclusie dat het inderdaad het niveau van I Forget Where We Were niet haalt, maar nog steeds een bovengemiddeld goed album is.

Hoogtepunten zijn nu Nica Libres at Dusk, Someone in the Doorway en The Defeat. Maar het eerder wat vervreemdende Murmurations begint nu zelfs ook te beklijven!

Cye schreef:

Absoluut, ik heb vrijdag een kaartje voor zijn extra concert op 18 november aangeschaft. Wil hem enorm graag 7 juli al zien! Wil één van jullie er een PM voor sturen?

Het overbrengen van veel gevoel/emotie in een subtiele rustige manier vind ik heerlijk aan dit en zijn voorgaande album. Zijn geweldige stem en de luchtige instrumentatie complimenteren elkaar briljant. Albums om bij weg te dromen. Kunstwerken

Dim
Hoppa! Howard overtreft zichzelf en daarmee voorganger End of the affair.

avatar van Mausie
Zijn vorige albums vond ik goed, maar niet top (beiden 3,5*). Ben Howard was een beetje hit and miss voor mij. Prachtige songs afgewisseld door liedjes die mij niks doen. Maar het potentieel was duidelijk hoorbaar. En wat mij betreft lost hij de verwachtingen met zijn 3e album volledig in. Prachtige sfeeralbum!

avatar van Urrim
Mausie schreef:

Vond je zijn vorige twee albums ongeveer even goed? Ik vond I Forgot Where We Were namelijk een stuk beter dan zijn debuutalbum, en heb het gevoel dat hij de trend die hij toen inzette, nu doorzet.