The Cardigans - Life (1995)

Zweden
Label: Stockholm

1. Carnival (3:37)
  2. Gordon's Gardenparty (3:22)
  3. Daddy's Car (3:35)
  4. Sick and Tired (3:24)
  5. Tomorrow (3:05)
  6. Rise and Shine (3:30)
  7. Beautiful One (3:28)
  8. Travelling with Charley (4:09)
  9. Fine (3:11)
  10. Celia Inside (4:42)
  11. Hey! Get Out of My Way (3:32)
  12. After All... (2:57)
  13. Sabbath Bloody Sabbath (4:32)
Hehe, noem me vaag en onevenwichtig,
maar ik geniet werkelijk van de zoetsappige klanken van dit album.

avatar van titan
titan (crew)
Welnee joh, dit is gewoon sublieme kitschpop en je hoeft je niet te schamen omdat je dit mooi vindt.

avatar van timhardt
Geweldig, kitsch all the way, maar Timhardt loves kitsch, als hij goed is toch, en dit is onweerstaanbaar.

Waarom kitsch?
Dit is gewoon heel leuk!

avatar van fluidvirgo
Een zeer leuke plaat, jammer dat ze dit nooit hebben weten te evenaren... Ik was vroeger helemaal wild van "Rise and Shine", het bracht te allen tijde een lach op m'n gezicht.
Vier sterren zijn dik verdiend.

****

erwku
Carnival een van de mooiste nummers ooit!

avatar van Jordipordie
Niet alleen het nummer is mooi

erwku schreef:
Carnival een van de mooiste nummers ooit!

avatar van Shelter
Leuke plaat dit, mooi gitaarspel en een mierzoete stem.
Het doet wat "ouds" aan en tegelijkertijd is het poppie.
Ik vind het latere werk ook goed te doen maar hier waren ze nog wat origineler.

avatar van Twinpeaks
Heerlijk vrolijk album . Lekker zwoel gezongen met ijzersterke melodieën . Hoe doe die Zweden dat toch altijd (Abba / Roxette) ? Vond het toendertijd heerlijk luchtig na al die "zware " grunge platen . Een verademing . 4 sterren