Kanye West - ye (2018)

Label: GOOD

1. I Thought About Killing You (4:34)
  2. Yikes (3:08)

met 070 Shake, Kid Cudi en John Legend

7. Violent Crimes (3:35)

met 070 Shake en Nicki Minaj

avatar van Mastroianni
Eigenlijk vind ik dit best een lekker plaatje.

avatar van ArthurDZ
Bericht over nieuwe plaat verplaatst naar Kanye West

avatar van overmars89
Ye, nog is opgezet vlak voordat zijn nieuwe album uitkomt. Ye bevalt me eigenlijk een stuk beter dan ik eigenlijk dacht. Er hangt best wel een dope uniek sfeertje. Kanye rapt openhartig en zijn content spreekt me niet altijd aan, maar het klinkt eigenlijk best dope.

Nu erg benieuwd naar Jesus Is King..

avatar van Johnny Marr
Blijft erg goed dit mini-album.

avatar van Barney Rubble
Toch heeft deze plaat wel een lekker ongemakkelijk sfeertje. Beetje tussen haat en liefde, of zo.
De ongegeneerde, egocentrische openhartigheid van Kanye heeft nou eenmaal iets intrigerends.
Kort album, maar wel met enkele hoogtepunten: Yikes, All Mine, Ghost Town.

avatar van davevr
Dit is echt beter dan ik dacht. Bloedeerlijk en daar hou ik van

avatar van Yestsida
Tijdens zijn creatieve vloedgolf in 2018 kregen we ook zijn achtste soloalbum.

Met de speelduur van 23 minuten klinkt ye veel meer gefocust dan zijn vorige soloworp, The Life of Pablo, wat toch een rommeltje was vond ik.
Van de 7 nummers ben ik enkel niet echt overtuigd van Ghost Town. Voornamelijk het gekreun van Kid Cudi op die track vind ik niet heel prettig klinken.

Yikes is een uitstekend nummer, veruit mijn favoriet op dit album. I Thought About Killing You heeft potentieel maar de eerste helft van dat nummer is vrij tergend jammer genoeg, dat weerhoudt de opener voor mij om een topper te zijn.

De rest klinkt oké, niet heel spannend of interessant maar gewoon tof. De producties op ye bezorgen me meer plezier dan die op zijn vorige twee soloworpen.
Veel replay-value heeft het voor mij niet.

avatar van Kondoro0614
Yikes en all mine