IDLES - Joy as an Act of Resistance (2018)

Rock / Punk
Label: Partisan

1. Colossus (5:39)
  2. Never Fight a Man with a Perm (3:48)
  3. I’m Scum (3:09)
  10. Gram Rock (2:28)
  11. Cry to Me (2:24)
  12. Rottweiler (5:25)
avatar van Poles Apart
Nieuw album, en opvolger van deze, heet "Ultra Mono" en bevat meer hiphop invloeden.

avatar van sj0n88
Mijn eerste kennismaking met IDLES was het nummer Danny Nedelko, en dat schrok mij een beetje af. Het nummer komt een beetje lomp en simpel over. Uiteindelijk heb ik toch het hele album een kans gegeven en daar heb ik nochtans geen spijt van. Danny Nedelko blijkt gewoon een van de mindere nummers. Heel fijn album, met als hoogtepunten Colossus , Never Fight a Man with a Perm, I’m Scum, Samaritans en
Television.

avatar van aerobag
Lekkere rock sound van een band op een missie, die even venijnig als kwetsbaar zijn. De sound is soms nog iets té nat achter de oren, maar over het algemeen zeer consistent

Danny Nedelko is nummer dat je live moet hebben ervaren, om het echt op waarde te schatten. Sowieso is dit een geweldige liveband. Op het album staan nummers met wat meer inhoud dan het eerder genoemde nummer, zoals Colossus, Never Fight a Man with a Perm en Samaritans. Alledrie toppers, maar Danny Nedelko blijft mijn favoriet. Sowieso een van de sterkere rockalbums van de afgelopen jaren, kijk uit naar het nieuwe album morgen.