Rolling Stones - Voodoo Lounge (1994)

Label: Virgin

1. Love Is Strong (3:48)
  2. You Got Me Rocking (3:35)
  3. Sparks Will Fly (3:15)
  4. The Worst (2:24)
  5. New Faces (2:50)
  6. Moon Is Up (3:41)
  7. Out of Tears (5:27)
  8. I Go Wild (4:23)
  9. Brand New Car (4:13)
  10. Sweethearts Together (4:46)
  11. Suck on the Jugular (4:26)
  12. Blinded by Rainbows (4:32)
  13. Baby Break It Down (4:07)
  14. Thru and Thru (6:00)
  15. Mean Disposition * (4:09)

een van de minst favoriete moet ik zeggen..

Als het gaat om het latere werk vind ik dit juist wat beter te pruimen.

avatar van HiLL
haha ja, mwau ik weet het niet..............

avatar van El Duderino
Ik moet zeggen, dat ik dit ook niet zo'n bijzonder album vind. Dan is "Bridges To...." een stuk beter.

avatar van EmDee
Album vind ik idd ook niet meer dan gemiddeld.
Bijbehorende tour is wel de mooiste die ik van hen heb meegemaakt met dat werkelijk verbluffend mooie podium.

Hoe vaak geluisterd?

Hoe vaak geluisterd?

Ik denk een stuk of, ik gok 7 a 8 keer wel..mijn pa heeft de cd ooit gekregen. In de tijd dat een vriend van hem werkte bij een platenmaatschappij als weet ik veel wat. We kregen dan eens in de zoveel tijd een cdtje. Was wel leuk.

avatar van avdj
Oke, maar dat is dan al een tijd terug neem ik aan? Van de latere albums vind ik deze toch zeker de beste. Als je dit 1,5* geef vind je de Stones denk ik sowieso niet goed.

avdj schreef:

Klopt is wel enige tijd geleden..maar de Stones hebben gewoon veel en veel beter werk gemaakt. In de jaren 90 was het gewoon niet veel soeps. Cp: Exil On Main St. Net binnen gekregen.

(stem weg)

avatar van avdj
Mwa, de live CD flashpoint vind ik erg goed maar Bridges To Babylon toch wel minder.

CP: Bij Free Record Shop besteld?

avdj schreef:

CP: Bij Free Record Shop besteld?

Nee Nl Store

(op het eerste gehoor als geheel, had wel wat gehoord eerder..hoor ik het briljante zeker niet. gewoon wel lekkere muziek)

avatar van avdj
Vage site, alle albums staan er 3/4 keer op.

avdj schreef:

Vage site, alle albums staan er 3/4 keer op.

Ja site is slecht..prijzen zijn ok. Maar leg mij het briljante van de cd eens uit aub (exil dan he)

avatar van avdj
Dat is niet uit te leggen, dat is een gevoelskwestie. Die sfeer/afwisseling vind ik gewoon geweldig maar een ander vind het weer niks. Jij vind de Beatles helemaal het einde, voor mij hebben ze nog nooit een nummer gemaakt wat mij echt weet te raken. Knap gespeeld/bedacht maar niet voor mij bestemd. Datzelfde heb jij blijkbaar bij de Stones.

avdj schreef:

Ja ben bang van wel..hoop dat ie het geld waard wordt. Heb hem net natuurlijk he.

Ik vind The Beatles helemaal het einde,maar ook The Rolling Stones vind ik zeker behoorlijk wat goede nummers hebben.
Excile On Main Street vind ik ook (nog) niet super goed. Het openingsnummer (Rocks Off) is trouwens wel geweldig.

Downloaden voortaan dan maar

avatar van HiLL
Ben een koper van goed albums.....dus d8 ach..

avatar van avdj
Zelf koop ik ook regelmatig CD's van rond de 8 euro. Soms vallen die tegen (Meat Loaf bijvoorbeeld) maar ja, kan een keer gebeuren. Als je het album wel goed vind is het een koopje

avatar van marco straaten
thru and thru gezongen door Keith vind ik wel zeer fantastisch. en de tour die bij deze plaat hoorde was absoluut de beste die ik gezien heb (en ik heb wel een paar optredens van hun gezien)

avatar van Thunderball
Mijn favoriete Stonesalbum vd laatste 15 jaar. Misschien net iets te veel tracks waardoor er ook een paar minderen op staan.

Suck on the jugular is vrij saai, Mick dacht: ik doe er lekker een spicy tekst bij dan lijkt het nog wat, maar ik vind dit nou echt een studio opwarmer, niet iets om daadwerkelijk op een album te zetten.

Verder doen ze hun best om op Sweethearts together op amigo's te lijken maar ze blijven voor mij als gringo's klinken!

Die 2 nr's er af en je hebt een wereldalbum (vind ik dan)!

Baby, break it down was nog duidelijk een left over van Keef z'n solo album Main Offender, maar nu gezongen door Mick.

Gek genoeg zijn er op bootleg 3 boxen met outtakes verschenen waar nr's op staan waar je je bij kunt afvragen waarom die het album nou niet hebben gehaald en anderen (mindere songs?) wel!

avatar van avdj
De samenstelling had wellicht inderdaad beter gekund. Zelf vindt ik deze van het latere werk ook de beste. Twee erg goede inkomers ook waarna nog heel wat moois volgt. De hoes is ook wel oke.

avatar van SemdeJong
Toevallig de laatste tijd een aantal keren weer gedraaid. Wel een sterk album alleen mischien iets te lang. Het goede van het LP tijdperk was dat platen niet te lang waren. Nu zie je vaak dat er 80 minuten volg gemaakt moeten worden. Vroeger was een lp dan 40 minuten klaar.

avatar van c-moon
Dit is toch wel een van mijn favoriete Stones platen van de jaren '80/'90. Stuk voor stuk goede songs, al had het album inderdaad zeker niet slechter geworden door een paar tracks er af te laten...

Mijn favoriete Stones plaat van de laatste jaren blijft toch wel "Bridges to Babylon", maar deze vind ik toch ook wel erg goed hoor...

Ik weet weinig over dit album maar ik vind het nummer love is strong op het niveau van hun top tijd.

avatar van CharlieWatts
Dit is het eerste album van The Stones dat ik heb geluisterd, ik was toen een jaar of 10, destijds vond ik vooral Love Is Strong een fantastisch nummer. Verder vond/vind ik ook Sparks Will Fly en Out of Tears heel goede nummers.

EVANSHEWSON
Love is Strong is schitterend. Sweethearts Together is country zoals alleen de Stones dat kunnen !
Out of Tears is een groots nummer ! Blinded by Rainbows is ook van het betere soort;
Maar : YOU GOT ME ROCKING heeft een melodie waar je kotsmisselijk van wordt; dàt lijkt absoluut nergens op; En ze hebben het zelf niet door, want het stond als STINKER op de 40 Licks compilatie en live brengen ze dat nummer zonder enige melodie of spanning ook nog steeds, onbegrijpelijk is dat !
Besluit : Redelijk goed plaatje, een beetje lang - men had beter het kaf van het koren moeten scheiden - en het bevat één van de domste nummers van de band : YOU GOT ME ROCKING - nou mèt zo'n draak doen ze me nèt niet rocken !
Besluit 3.5 ster is dat fair ???? Dacht het wel !

EVANSHEWSON

Hebben we hier weer die eeuwige discussie BEATLES/STONES ,

Iedere grote muziekfanaat heeft van beide groepen het beste in huis of zou dat toch moeten hebben !

Ik eet heel graag rijst, maar frieten ook af en toe.
Da's even onnozel als statement os als discussie !

avatar van Thunderball
EVANSHEWSON schreef:
Besluit 3.5 ster is dat fair ???? Dacht het wel !

Tja, we zijn het niet vaak eens geloof ik?

Ik vind You got me rockin' een fantastisch live nr! Die oneindig dreunende riff van Keith knalt er gewoon uit.

Toegeven, toen ik het nr voor het eerst hoorde (en dat had ik aanvankelijk met meer nr's van deze plaat) vond ik het maar een b-kantje, maar vanaf dat ik het live hoorde vond ik het te gek. Zwak blijft wel her refrein met HE, HE, HE etc... da's natuurlijk wel erg makkelijk en niet heel veel moeite voor een goede teks doen.

Harald
Zeker niet hun beste plaat/cd maar een echt slecht liedje kan ik hier ook niet vinden. Keith Richards The Worst vind ik trouwens een 5***** track. You got me rockin' komt voor mij ook in deze beurt