The Carters - Everything Is Love (2018)

R&B / Hip-Hop

9. LoveHappy (3:49)
  10. Salud! * (0:32)

avatar van davevr

Echt wat een beest weer.

Hoewel ik meer voor de BROCKHAMPTON's van deze wereld ben is dit echt goed.

avatar van Poles Apart
Omdat the Carter Family al in gebruik is/was?

avatar van vinylbeleving
davevr schreef:

Echt wat een beest weer.

Hoewel ik meer voor de BROCKHAMPTON's van deze wereld ben is dit echt goed.

Ik vind dit juist vrij beroerd, niets nieuws onder de zon. We kennen die ghetto vibe van Beyoncé nou wel. Daarnaast snap ik niks van die clip. Lange shots van 17e eeuwse schilderkunst en opgenomen in het louvre. En dan? wat is het statement hier, laten zien dat de Cartertjes wat van kunst weten, of dat ze het geld hebben om zich net als het plafond te behangen met goud? Om nog maar te zwijgen over de lyrics...Stoer om te rappen dat je geen fuck geeft om de grammy's, maar het getuigt van vrij weinig inspiratie.

Rudi1984
Staat dit nou alleen op Tidal? Die single smaakt naar meer...

Nee, met deze megalomane stoerdoenerij kan ik niet zoveel.

Als je denk dat dat dat het statement is wat ze in het Louvre willen uitbeelden zegt dat meer over jou dan over hun.

Mooie clip maar wat een middelmatig nummer.

hankdigger schreef:

Er lijkt inderdaad wel iets meer achter te steken.

avatar van vinylbeleving
hankdigger schreef:

Over hen.

Heb er inmiddels wat meer over gelezen, en ze schijnen er wat mee te willen zeggen ja. Laat ik nou nèt de betekenis die de Volkskrant aan de videoclip geeft niet delen. Nog even los van de onjuistheden in het artikel. Ik vind het nog steeds een megalomaan nummer en een beroerde clip. Wat dat over mij zegt weet ik niet. Maar bof ik even dat ik gewoon mijn mening mag uiten op deze website.

avatar van TheLegacy
Ik vind vooral 713 heel dik

avatar van Silky & Smooth
TheLegacy schreef:
Ik vind vooral 713 heel dik

Ze heeft alleen zware botten... ?

bennerd
Ben hier heel erg benieuwd naar.

Rudi1984
Hij is nu te streamen op Apple Music. Vast ook op Spotify dan.

avatar van Pecore
vinylbeleving schreef:

Wees dan ook zo dapper om die onjuistheden te benoemen. Nu is je bijdrage toch een beetje flauw en een pak minder overtuigend dan het artikel in de VK.

avatar van ThingMan
Paar nummer gehoord zoals Heard About Us en Black Effect. Heerlijk. Ga de rest morgen luisteren maar ben zeker verrast. Dat wordt wat moois woensdag in de Cruijff Arena!

avatar van -SprayIt-
Staan echt een paar heerlijke tracks op, vooral de eerste helft, maar ook wat missers. Nice is wat mij betreft het dieptepunt. Het komt wat geforceerd tof over, al met al, vooral van de kant van Beyoncé. De sound en productie, zeker met de pianotjes, samples en diepe bassen, is weer zeer in orde. Wel gaat die trapbeat en die snelle trappy hi-hats wat irriteren, dat hebben we inmiddels gehad toch? Zie het toch als een fijne samenwerking met een goede balans en sterke teksten. Dit gaat een veilige voldoende worden.

avatar van Kos
Kos
Gaya schreef:
Mooie clip maar wat een middelmatig nummer.

Dit.

avatar van sinusfiction
Fijn album, niet vernieuwend, maar prettige warme sound. Lekkere blazers hier en daar, en ik ben wel gecharmeerd van de af en toe rappende Beyoncé... Dit zou ik zo maar eens veel kunnen draaien.

En ik ga dan weer wel vol voor apeshit (incl. clip).

Rudi1984
Apeshit: geweldig nummer juist! Steekt ook wel boven de rest uit.

avatar van Ralph.

Nee, met deze megalomane stoerdoenerij kan ik niet zoveel.

Amerikaanse rappers met een bepaalde status doen dit graag, omdat ze in Amerika weinig cultuur hebben. Europese shit benoemen komt daar kennelijk al heel snel werelds over.

avatar van juvefc_robin
Ik vind dit echt heel slecht. Beyonce met een soort ghetto attitude, zwakke beats en echt tenenkrommende teksten. Soms plopt er een soort autotune op, op elke track wel weer overbodige backing vocals en ik vind Jay Z hier ook verre van op z’n sterkst.

Het prijsnummer ‘apeshit’ bevat eigenlijk alles wat ik hierboven heb beschreven.

Ik was geen van van ‘Ye’, maar na deze productie te horen, merk ik pas hoezeer productie een album kan maken of breken. Deze gaat snel mijn Spotify lijst af, wat een enorme teleurstelling.

avatar van Gyzzz
Productie van 'Apeshit' vind ik juist erg goed. Maakt me wel benieuwd naar de rest!

avatar van waxs
Geen groot fan van dit duo, ook niet als individuele artiesten, toch geprikkeld om een poging te wagen. Inhoudelijk is het allemaal vrij oppervlakkig, al met al licht het wel lekker in het gehoor maar spannend wordt het nergens.

avatar van jordidj1
Waarom staat deze nou wel op Spotify dan? Die Jay-Z weet ook niet wat 'ie wil. Dan mag Watch The Throne ook wel weer erop.

APESHIT is sowieso hard, de rest klinkt ook wel lekker op het eerste gehoor.

bennerd
Tegenvaller. Voor twee artiesten waarvan ik de indruk heb dat ze met nogal een grootse precisie muziek op de wereld zetten, is dit bijzonder rommelig. Het lijkt alsof ze na een nachtje goed doordrinken met elkaar de dronkenbriljante ingeving kregen om samen een mixtape ineen te boksen (want ze zijn elkaars beste vrienden!) en dat zonder te veel nadenken uitbrachten. Veel te druk, veel te grotesk willen zijn maar daardoor compleet de focus te verliezen.

Ironisch genoeg is Apeshit dan net een gruwelijk vet nummer. Dat klopt dan wél helemaal.

avatar van Kos
Kos
Kos schreef:

Dit.

Kom hier toch op terug.

Ben er geen fan van als Beyonce gaat rappen maar de productie van Apeshit is wel erg lekker.

avatar van jordidj1
Apeshit is hard. Voor de rest valt het tegen, gaat allemaal wat langs me heen. Grootste smet op het album is 713, wat een kansloze rip-off van Still D.R.E.

avatar van Jordy
zie ik door de vingers aangezien Still D.R.E. geschreven is door Jay

avatar van jordidj1
Ah, dat wist ik niet, grappig. Maar dat Dre dat een stukkie beter heeft uitgewerkt, moge duidelijk zijn.

Rudi1984
Het is wel heel duidelijk een simpel weghappend plaatje met één enorme uitschieter (Apeshit) geworden. Voor de rest is het niet goed, niet slecht, maar vooral nogal anoniem. Bij de meeste artiesten is dat niet eens zo erg, maar van een stel dat individueel de laatste jaren zo in vorm is verwacht ik toch een stuk meer. Vooral omdat hun featurings wél vaak zo sterk zijn.

Sowieso lijkt het meer een tussendoortje dan een serieus project. Typerend ook dat geen van de nieuwe nummers (volgens mij) in Amsterdam voorbij kwam.