Brandenburg - Holy Places (2018)

Rusland

7. Listen Up (3:05)
  8. Got Nothing (2:56)
  9. The Thing (4:55)
avatar van Mausie
Via de top 50 van 2018 van Glen Hansard in de MuMeAfrekening 2018 hier terecht gekomen. Verrassend leuke postpunk uit Rusland. Volgens mij mijn eerste kennismaking met muziek uit Rusland. Op het eerste gehoor wat gewoontjes, maar ik begin het album steeds leuker te vinden. Wellicht iets voor Alicia, Jean-Maurice, DjFrankie, blur8, Erikpol, reptile71, deric raven.

avatar van Jean-Maurice
Ja die zijn ook goed, alleen kan je moeilijk aan albums komen tot voor kort. Maar een hele goeie band!

avatar van blur8
Holy Places by BRANDENBURG on Spotify Leuke singels: No Name, No Feelings.
Er zijn m.i. geen russische invloeden. Wel lekker passend in de Wave revival.
Dus programeurs van WaveFest: stuur effe uitnodiging naar Moscow.

blur8 schreef:
Er zijn m.i. geen russische invloeden. Wel lekker passend in de Wave revival.

Vooral 'Joy Division' invloeden. Ik vind de zang wel apart, erg ingetogen. De synths vullen het geheel mooi aan naast het typische 'The Cure' gitaargeluid (Three Imaginary Boys, Faith) en de diepe bas. Lekker chilling album.

Jean-Maurice schreef:

Vooral 'Joy Division' invloeden. Ik vind de zang wel apart, erg ingetogen. De synths vullen het geheel mooi aan naast het typische 'The Cure' gitaargeluid (Faith) en de diepe bas. Lekker chilling album.

Ja, die stem vond ik ook even wennen. Maar ben het wel gaan waarderen. Chill album is idd een goede omschrijving, vrij mellow postpunk. Heerlijk voor in de late avonduurtjes.

Mausie schreef:

Ja, dit klinkt lekker man! Die stem is wel bijzonder en vind ik prima bij de muziek passen, geeft hun een eigen geluid. Je hoort helemaal niet dat hij een Rus is, ongelofelijk! Alle liedjes zijn goed maar 'The Thing' is voorlopig mijn favoriet.

Holy Places | BRANDENBURG - brandenburg.bandcamp.com

avatar van Alicia
Ja... wat is er?

Ha, die zetten we op de luisterlijst. Top!

Mijn interesse is gewekt....

avatar van Erikpol
Leuk ja dank. Kwam via spotify radio op Second Still - Second Still (2017) ook goed. Twee tips erbij.

avatar van Alicia
Brandenburg maakt lekkere, en wat mij betreft, zeer dansbare post-punk! Het geluid is mooi open, dus hoor je mij hier niet klagen over dichtgetimmerde geluidsmuren of een verkouden zanger. De melodietjes liggen bovendien erg goed in het gehoor. Favoriet: The Thing!

*de luchtbas pakt*

Erikpol schreef:
Kwam via spotify radio op Second Still - Second Still (2017) ook goed.

Zeker een goede band. Ik vind hun debuutalbum nog steeds een van de beste platen van 2017. Ben benieuwd of ze dit jaar met een nieuw album komen.
Second Still live on PressureDrop.tv - YouTube

Wat een top(!) album. Jammer dat het geheel maar 34 minuten duurt. een mooie kruising van the Cure en Joy Division. Echt zwakke nummers niet gehoord ( eenmaal gedraaid)

avatar van Mausie
Heb het album nu een aantal keer beluisterd en open met 4*. Prima album! Een album met weinig echte uitschieters naar boven of naar beneden, het zijn eigenlijk allemaal wel prima tracks. Alleen Got Nothing werkt bij mij een beetje op de zenuwen, het refrein vind ik namelijk vrij irritant. Favorieten zijn tot nu toe Holy Place (heerlijk gitaarspel, een van de meest dansbare tracks), Only You (die basgitaar ) en Listen Up (lekkere vocale uitspattingen in de coupletten, al is uitspatting natuurlijk een relatief begrip bij deze monotone zang).

avatar van Man of Sorrows
Mausie schreef:

Human Tetris is een bekendere Russische post-punk revival band. Sluit qua sound hierbij prima aan. Tesla Boy is trouwens ook Russisch

avatar van Man of Sorrows
Deze band klinkt precies zoals verwacht met deze bandnaam. Ik beluister de eerste en ben aangenaam verrast. Fraai geluid, roept prettige herinneringen op aan goede bands uit de post-punk revival periode.

avatar van Erikpol
"No name"is wel heerlijk duister he? Met dat bas loopje erin...

Russisch post-punk album, met een nogal bekende 80's-sound, maar soi, ik vind het fijn! Na twee keer luisteren vind ik 'Holy Places' het lekkerste nummer.

avatar van blur8
No Name of Holy Places ?

Weinig 'Punk' zou ik zeggen, meer 'Wave'. Maakt ook niet zo veel uit als Bas & Synths zo lekker matchen.

Holy places, dus