Low - Trust (2002)

Label: Kranky

1. (That's How You Sing) Amazing Grace (7:13)
  2. Canada (3:44)
  3. Candy Girl (4:37)
  4. Time Is the Diamond (5:30)
  5. Tonight (4:05)
  6. Lamb (7:12)
  7. In the Drugs (4:25)
  8. Last Snowstorm of the Year (2:16)
  9. John Prine (7:54)
  10. Little Argument with Myself (3:04)
  11. La La La Song (3:25)
  12. Point of Disgust (3:25)
  13. Shots & Ladders (7:51)
avatar van Paalhaas
khonnor schreef:
wie dit de beste plaat van low vind
1. kent het overige werk niet goed OF
2. heeft iets in zijn oren zitten OF
3. heeft slechte smaak

Beetje jammer altijd, dit soort zinloze en zelfgenoegzame opmerkingen. Ik kan zelf diagnose 1 en 2 uitsluiten dus ik zal wel gewoon slechte smaak hebben, want ik vind Trust misschien wel Lows beste plaat (samen met I could live in hope dan), met gemak beter dan Secret name en Things we lost in the fire.

avatar van TJN
TJN
Het mooiste van Low wat ik heb kunnen vinden is dit album Trust. Ik ken verder niet echt veel van ze, wel een aantal platen beluisterd, ook latere werk maar het werd me te poppy. Juist die trage, zware nummers op dit album bevielen me. Loodzwaar is het, bij elke stap. Tracks als Canada en The La La song en the Last Snowstorm of the Year hadden ze voor mij weg mogen laten. 10 ipv 13 nummers was ook goed geweest. Die skip ik meestal. John Prine is voor mij een absoluut topnummer, wat een heerlijke grafplaat, vanuit mijn kist lig ik te dromen, bij wijze. En Shots & Ladders, doe mij een hele plaat met tracks als deze, nee, laat me erin verdwijnen (om voor zolang het nummer duurt niet meer gevonden te worden) Maare de plaat is verder goed geproduceerd en klinkt prima uit mijn speakers. Ik ken ook die licht blauwe box die ze een paar jaar geleden uitgebracht hebben. De tracks die daar opstaan vergeleken met die op Trust zijn, vind ik, een stuk minder. Een totaal andere productie natuurlijk. Ik hou toch meer van deze gezette toon, op een paar kleinigheden na. Moet ik zeggen dat ik 'm zo vaak gedraaid heb dat ik 'm een paar jaar in de kast heb moeten zetten om af te koelen.

Beitel
Wat een pareltjes zijn het op dit album. Ze zijn allemaal op z'n minst interessant en vaak kennen ze toch dat beetje magie dat Low met zich mee kan dragen. De ideeën zijn sterk, maar het voelt soms een beetje gemaakt. Bij lange na niet zo natuurlijk als bij hun debuut.

Dat is slechts een kanttekening hoor, want verder is het zo ontzettend interessant en meeslepend dat het tot mijn favoriete albums van Low behoort. The Lamb alleen al...

Milestones
Het album opent natuurlijk groots met het prachtige `Amazing Grace`. Deze voltreffer is ook gelijk het hoogtepunt van het album. Daarna volgen een aantal aardige, trage maar soms ook wat lamlendige songs met een te hoog lalala gehalte. Koortjes die soms irritatie opwekken. Met het donkere Shots & Ladders eindigt het album toch weer in stijl. Ben voor Trust goed gaan zitten, maar ga mijn eindscore verlagen van 4 naar 3.

Social_Mask
Daar sluit ik mij volledig bij aan. Niet omdat ik geen eigen mening kan formuleren, maar omdat Milestones de spijker op z'n kop slaat. En hoe!

khonnor
ik blijf dit echt de minst goeie low vinden. waar andere low platen naast traag ook meeslepend, ruimtelijk, melancholisch en afwisselend klinken verliest low zich hier soms in te veel monotoon en dreigend gedreun.

amazing grace, canada en shots & ladders blijven natuurlijk wel toppertjes...

avatar van TJN
TJN
Dit is toch echt helemaal een top album. Mega. Heerlijk om mee te zingen na een dronken nieuwjaarsnacht. Mijn stem rauw van de drank, zelfs de lalala songs zijn nu volledig geaccepteerd, volmaakt album.

avatar van Paalhaas
TJN schreef:

thedude1975
Ik heb alleen deze en Drums & Guns in bezit, maar ken het andere werk wel redelijk goed. Things We Lost in the Fire is nog steeds mijn favoriet, maar op Trust staan ook wel hele mooie dingen. De opener bijvoorbeeld en het lieve Tonight, het dreigende Candy Girl en de laatste twee nummers, heerlijk.

avatar van Holden
Trust is mijn waterscheiding. Zit ik met een paar mensen thuis te borrelen, na middernacht draai ik Trust van Low. Biertje, borrel, blow, Low. Hou je niet van dit quartet, jammer dan.

Ben ik dan de enige die Little Argument With Myself briljant vind? Die samenzang ...

avatar van Lost
Weet echt niet meer waarom ik dit album 3 sterren heb gegeven... Misschien door Canada (te vrolijk...) wat in het begin van het album komt en ik nog steeds niet vind passen achter het fenomenale Amazing grace... Ster erbij en bank vooruit ... slowcore van de bovenste plank....