Muse - Simulation Theory (2018)

Label: Warner Bros.

1. Algorithm (4:05)
  2. The Dark Side (3:47)
  3. Pressure (3:55)
  4. Propaganda (3:00)
  5. Break It to Me (3:37)
  6. Something Human (3:46)
  7. Thought Contagion (3:26)
  8. Get Up and Fight (4:04)
  9. Blockades (3:50)
  10. Dig Down (3:48)
  11. The Void (4:44)
  12. Algorithm [Alternate Reality Version] * (3:32)
  13. The Dark Side [Alternate Reality Version] * (3:54)
  14. Pressure * (4:04)

met UCLA Bruin Marching Band

15. Propaganda [Acoustic Version] * (2:58)
  16. Break It to Me [Sam de Jong Remix] * (3:08)
  17. Something Human [Acoustic Version] * (3:46)
  18. Thought Contagion [Live] * (4:08)
  19. Dig Down [Acoustic Gospel Version] * (3:57)
  20. The Void [Acoustic Version] * (4:34)
  21. The Dark Side [Alternate Reality Version Instrumental] * (2:53)
avatar van esteban
Cover van het volgende album? Indrukwekkende teaser, zeg! En een eerste glimp van "Will of the People", klinkt al goed.

avatar van esteban
Compliance net een paar keer gehoord en gezien. Goh ... heeft Won't Stand Down het ene uiterste van hun fandom aangetrokken, lijkt Compliance zich op het totaal andere uiterste te richten. Dit gaat sowieso énorm verdeeld ontvangen worden, op z'n zachtst gezegd. Voelt als een nummer dat Simulation Theory net niet gehaald heeft. Hoewel ik het zelf zeker kan waarderen, geen twijfel, is het ook geen instant grote liefde zoals bij de voorganger. Leuke sound, dat in ieder geval, maar misschien een wat simpel geheel. 'k Zie het eerder als een zoethoudertje tot Will of the People uitkomt, daar zit ik écht op te wachten.

De clip gaat om 17 uur in premiere: Compliance (Muse)

avatar van tymuu
Oei.. Won't Stand Down was echt de Muse waar ik op dat te wachten. Wat een geweldige plaat is dat. Maar de nieuwe single Compliance is weer van het niveau Simulation Theory. Zeker niet slecht hoor, luistert lekker weg. Maar toch weer enigszins teleurstellend. Hopen dat het inderdaad een zoethoudertje is zoals esteban hierboven omschrijft.

avatar van Twinpeaks
Met alle buzz rond het nieuwe album , hobbel ik nog steeds vrolijk achter de feiten aan. Muse moet bij mij altijd indalen. Zo ook deze worp. Heb hem een tijd lang via Spotify beluisterd en kon er nooit echt een oordeel over vellen. Het album had zijn momenten voor mij , maar het was niet zo dat ik er direct ernstig warm voor liep.
Toch maar aangeschaft om de boel compleet te houden , en hem eigenlijk in de kast gezet.
De verwachtingen bij Muse zijn altijd flink hoog, en bij de laatste albums weten ze dat inderdaad nooit helemaal in te lossen. Ook bij deze dus. Het is allemaal al eerder en beter gedaan door de mannen.
Toch is dit geen vervelende plaat. Lekker om bij te werken vanuit huis en af en toe een moment om op te veren. Ook dat is wat waard . Het gaat niet volledig langs me heen. 4 sterren kan ik er wel aan kwijt. Next Stop : Will Of The People. Ik heb hem al in huis , maar hij zit nog in het plastic.