Pink Floyd - The Early Years 1971 (2016)

Alternatieve titel: Reverber/ation

Uitgebracht in eigen beheer

1. Nothing, Pt. 14 (7:01)
  2. Fat Old Sun [BBC Radio Session, 30 September 1971] (15:32)
  3. One of These Days [BBC Radio Session, 30 September 1971] (7:19)
  4. Embryo [BBC Radio Session, 30 September 1971] (10:43)
  5. Echoes [BBC Radio Session, 30 September 1971] (26:24)
avatar van Gerards Dream
Prachtige live opnamen uit 1971 om je oren bij af te likken. Wat had ik daar graag bij geweest. Een gevalletje dus van te laat geboren te zijn. In 1971 was ik slechts 6 jaar. Des te fraaier is het dan nu er toch kennis mee te maken. Het moet destijds een hele happening zijn geweest om de heren van Pink Floyd bezig zien gewest met het opbouwen van een heerlijke sound. Het voelt thans aan als een heerlijk bad aan klanken die bijzondere beelden op het netvlies doen verschijnen zonder dat er een drug aan te pas is gekomen.

Was een topverzameling geweest zonder de zang bij Fat old sun. Ik snap eigenlijk niet dat je een nummer uitbrengt waarvan de zang er zo overduidelijk naast zit (en ik kan met m'n oude liefde voor lo-fi bandjes best wat hebben).