Destijds hun debuut
We Started Nothing (2008) uit de aanbiedingsbakken geplukt ondanks dat dit op een vliegveld in Engeland was, toch nog goedkoper dan nieuw kopen in Nederland. Het duurde ruim 4 jaar voor dat opvolger
Sounds from Nowheresville (2012) uit kwam, maar die beviel erg goed ondanks dat het wel wennen was aan het nieuwe geluid. Met
Super Critical (2014) had ik al meer moeite, ik meen dat dit meer richting House ging.
Op dit album hoor ik ook weer House / Drum and Bas invloeden maar valt wel meteen goed. Het debuut is nog altijd het beste wat ze gemaakt hebben. Tekstueel het meest interessant en ook gebracht met een vleugje Post Punk attitude in de zang.
Earthquake / Fine & Dandy het gas gaat eraf en dit zijn prima nummers maar onderscheiden zich te weinig. Verder niks mis mee.
Word for This lijkt nog het meest in de stijl van het debuut maar helaas te veel spelen met effect van de auto-tune. Zonder dit effect had het gemakkelijk op het debuut gepast hebben, maar wel als eentje met een te eenvoudige tekst.
Ook
Good Grief heeft dezelfde manco's als de voorganger maar hier pakt het beter uit.
Het meest interessant van dit album zit voor mij in de eerste helft, hierbij is de opener
Estranged het mooiste en past zo op mijn jaarlijst van 2018.