Ozzy Osbourne - Black Rain (2007)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Not Going Away (4:32)
  2. I Don't Wanna Stop (4:00)
  3. Black Rain (4:43)
  4. Lay Your World on Me (4:16)
  5. The Almighty Dollar (6:57)
  6. 11 Silver (3:43)
  7. Civilize the Universe (4:43)
  8. Here for You (4:38)
  9. Countdown's Begun (4:54)
  10. Trap Door (4:04)
  11. I Don't Wanna Stop [Live] * (3:44)
  12. Not Going Away [Live] * (4:36)
  13. Here for You [Live] * (4:50)
  14. Nightmare * (4:40)
  15. I Can't Save You * (3:32)
  16. Love to Hate * (3:57)
AGE-411 schreef:
Eigenlijk mag ik ze allebei niet.

Zakk Wylde is een absolute knoeier als je het geniale gitaarspel van de vorige gitaristen gewoon bent. Steeds als de oude nummers ten hore gebracht worden (lees: 4/5 van de setlist) is het gitaarspel dat je spontaan doet kothalsen.

Als dan ook Ozzy nog eens begint te zingen klik je spontaan weg en leg je nog maar eens het Tribute album op.

Mss dat Zakk Wyde wel goed is in zichzelf zijn, want eenmaal dat je hem naast andere gitaristen stelt komt ie echt wel te kort.

Ik ben het oneens met je.
Zakk wylde is een geweldige gitarist, die een typische eigen speelstijl heeft.

The Oath
master-rens schreef:

Ik ben het oneens met je.
Zakk wylde is een geweldige gitarist, die een typische eigen speelstijl heeft.
Ik denk dat niet veel mensen het eens zullen zijn met jou.

Zakk Wyde is niets in vergelijking met Randy Rhoads. Zakk Wyde moet gewoon stoppen met oude Ozzy-nummers te spelen, want steeds gaat ie volledig de mist omdat ie belange het niveau van Randy Rhoads haalt. (Ik walg van die live-versies van bijvoorbeeld Crazy Train met Zakk Wyde)

avatar van master-rens
Gister nog is aangezet deze cd en ik ging me storen aan al die computergeluiden.
Had wel wat meer oldschool gemogen dit album.

avatar van Guinness1980

Ik denk dat niet veel mensen het eens zullen zijn met jou.

Ik ben het wel met hem eens

Heb Ozzy op FOR in 2007 gezien. Klonk erg vals maar ach, was leuk om hem eens live te hebben gezien!

En op dit album staan best leuke nummers ook al luister ik er nog zelden naar.

avatar van Wyverex
Ik ben geen Ozzy fan, maar I Don't Wanna Stop is een tegelijkertijd hard én catchy nummer. Bij dit liedje valt wel op dat hij zijn stem nogal durft wegsteken achter de backing vocals. Maar hij is ook niet meer van de jongste. De solo is goed, maar op een bepaald moment bewerkt hij zijn stem zodanig dat hij lijkt op een Ozzy, ingezongen door de chipmunks.

avatar van master-rens
Dat is nog veel duidelijker hoorbaar op andere nummers op dit album.
Zijn zang staat op dit album echt sterk in de mix.

avatar van Wyverex
master-rens schreef:
Dat is nog veel duidelijker hoorbaar op andere nummers op dit album.
Zijn zang staat op dit album echt sterk in de mix.

Dan zal ik de rest van het album maar links laten liggen. Want ik het nummer nu al een stuk of 10 keer gehoord, en de gemixte stukken van Ozzy steken tegen.

PriestMaiden
Na een wat minder album (Down to Earth) en zichzelf een belachelijk imago te hebben gegeven (the Osbournes op MTV) moest Ozzy een goed album uitbrengen en zijn imago wat beteren. Het is geen slecht album geworden, maar het kan zich toch niet meten met zijn vroeger werk. Harde riffs van Zakk Wylde en de plaat klinkt redelijk modern. De stem van Ozzy is typisch Ozzy natuurlijk.

avatar van AstroRocker
Ik ben niet zo kapot van dit album.Er staan slechts twee goede nummers op: Black Rain en Countdown's Begun, de rest is aardig tot slecht. Ik draai dit album ook weinig en dat zegt alweer genoeg. Daarbij moet ik ook opmerken dat vooral Countdown's Begun beter op een BLS plaat had kunnen staan.
Ik geef dit album 3 sterren.

avatar van james_cameron
Nogal doorsnee album van meneer Osbourne, niet slecht maar bepaald geen hoogvlieger. Het is allemaal vakkundig in elkaar gezet en het album is prima geproduceerd, maar het songmateriaal ligt nogal voor de hand, met teveel simpele meestampers en te weinig variatie. De plichtmatige ballads zijn ook niet bijzonder. Het titelnummer is evenwel prima, net als het felle en meeslepende The Almighty Dollar.

avatar van Brutus
1,5
Goede plaat! Volgens mij maakt iedereen een grapje. Met afstand het slechtste album van Ozzy.

avatar van milesdavisjr
Black Rain, zo op het eerste gehoor een heavy geluid tijdens het beluisteren van Not Going Away, dat verandert niet met I Don't Wanna Stop, dit is de meest heavy schijf van Ozzy op solo gebied Het materiaal is trouwens niet direct heel goed te noemen. Het titelnummer is licht industrieel van aard en het zware karakter moet wat verbloemen dat het veel geschreeuw maar weinig wol is. Lay Your World On Me is tergend saai. The Almighty Dollar duurt ook een minuut of 6 te lang. 11 Silver is wat beter, klinkt urgenter, vlotter en er gebeurt tenminste wat. Het overige songmateriaal trekt wederom weer aan mij voorbij zonder ook maar enige indruk te maken. Hoewel de ritmesectie in afsluiter een lekker venijnige basis neerlegt. Zo is ook dit plaatje van mager allooi. Je vraagt je af of Ozzy No More Tears niet had moeten aanpassen in No More Records want het begint allengs minder te worden.

Tussenstand:

6. No Rest for the Wicked
7. Ozzmosis
8. Down to Earth
9. Black Rain

Voor zijn leeftijd en staat een prima album. Geen topper zoals vroeger, maar wel lekker om zijn vertrouwde stem en vooral gitaarwerk van Zakk Wylde te horen. Het album sluit heerlijk heftig af met 'Trap Door'.