Ozzy Osbourne - Black Rain (2007)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Not Going Away (4:32)
  2. I Don't Wanna Stop (4:00)
  3. Black Rain (4:43)
  4. Lay Your World on Me (4:16)
  5. The Almighty Dollar (6:57)
  6. 11 Silver (3:43)
  7. Civilize the Universe (4:43)
  8. Here for You (4:38)
  9. Countdown's Begun (4:54)
  10. Trap Door (4:04)
  11. I Don't Wanna Stop [Live] * (3:44)
  12. Not Going Away [Live] * (4:36)
  13. Here for You [Live] * (4:50)
  14. Nightmare * (4:40)
  15. I Can't Save You * (3:32)
  16. Love to Hate * (3:57)
avatar van orbit
Heb hem gisteren gezien op FOR, voor het eerst ook Not Going Away gehoord.. tsja, wel aardig, maar zeer terecht speelde hij voor driekwart nummers van zijn eerste twee platen.. want heel bijzonder was het ook niet.

Empyrium
orbit schreef:

Gelukkig dan dat ik bij een heel ander optreden ben geweest.

avatar van orbit
Empyrium schreef:

Gelukkig dan dat ik bij een heel ander optreden ben geweest.

Oja? Waar was dat dan?

Zo'n lekkere plaat dit.. Zakk Wylde heeft wel een heel groot aandeel daarin, alleen jammer van Lay your world on me, slechte ballad, maargoed ik ga m alsnog hoog waarderen..

Tjerk schreef:

Die vind ik geeneens zo heel slecht, best leuk nummer!

avatar van AGE-411
Hoewel Black Rain hier totaal niet van de grond geraakte (niet in de charts ofzo en bijna geen verkoop, zie je ook aan het aantal stemmen voor Ozzy's albums hoe populair hij hier is), kwam hij in Amerika op positie 3 !!!

Terecht aplaus voor deze goede man.

*edit: En de single van "I don't wanna stop" stond 1 week lang EERSTE !

Bobiej
Ik had hier beter van verwacht. Aangezien 'Down to Earth' een oerdegelijk Ozzy album is, en omdat Zakk Wylde volgens mij veel beter is dat 'duistere' stijltje had kunnen verder gaan, maar dat is hier anders door een compleet andere productie, de productie van 'Down to Earth' was nogal kil, hier word het gitaar geluid met bakken naar voren gehaald, wat een wat zwaarder geheel geeft.

Ozzy's stemgeluid verbaast mij wel, na de afgelopen jaren The Osbournes hebben gekeken, concerten, maar hij schijnt hier in puike conditie te zijn!

Toch haalt Zakk nog wel aardige riffjes uit zijn Les Paul, in combinatie met de drum is het wel leuk maar...

Het is 'wel aardig'. En een Ozzy zoals hier met zwaar gitaargeluid en stampende drums hoor ik liever niet, geef mij maar de scherpe riffs en solo's van Blizzard Of Ozz en Diary of a Madman.

Toch nog petje af hoor voor Ozzy, in zijn conditie nog steeds rocken (vooral onstage dan) na wat hij allemaal naar binnen gespoten/zopen/snoven heeft!

Bobiej schreef:

Wie kan deze jongen ongelijk geven?

(stem verlaagt van 4,0 naar 3,5).
Toch blijft het goed album.

Bobiej schreef:

Je moet die bonus tracks ''I can't save you'' en ''Nightmare'' eens luisteren, die zijn veel meer richting de Down to earth kant op. Minder zware drums, en geen zwaar gitaargeluid.

blisteringdude schreef:

Bonustracks?
Welke versie heb jij?
Waar heb je die vandaan gehaalt?

Joy
volgens mij ligt de drugs en drankperiode al zeker 20 jaar achter hem

ik vind ozzy niet geweldig, maar ik houd wel van zijn stem,
en natuurlijk is het een sympathieke kerel

Bonustracks?
Welke versie heb jij?
Waar heb je die vandaan gehaalt?

Ja ik kwam er achter dat er meer tracks(3 meer) waren dus heb ff goed gezocht en heb ze nu.. wel jammer dat ze niet op mijn cd staan maarja, kan je wel een keer sturen als je wilt? Stuur maar een bericht(met je msn ofzo, ze staan niet ergens op een site dus)

avatar van AGE-411
Ik zie om welke bonustracks het gaat (net even het album gecorrigeerd).

De bonustrack 11 is een japanese bonustrack. 12 is eveneens enkel op de japanese versies te vinden én op de versies die je kreeg toegestuurt wanneer je via Itunes bestelde. En de 13de track is enkel op de Itunes versies.

AGE-411 schreef:
Ik zie om welke bonustracks het gaat (net even het album gecorrigeerd).

Yep Ik vind ze in het algemeen beter als de bijvoorbeeld Not going away, trap door, almighty dollar.

idd

ze zijn zowat de beste tracks van het album, en in tegenstelling tot de andere tracks echt wel goed. Ozzy zoals we hem verwachten te zijn anno 2007 !
Schorre, maar toch vloeiende vleermuisstem en vette riff's
Aanrader voor iedereen (die limewire/bearshare in huis heeft, en dan nog!:D )

En overgens nog bedankt voor de tracks.

MetalDex
Hmmm... deze had ik toch echt al eens eerder gehoord. Vergeten te stemmen, zeker. Niet geniaal, niet slecht. Een leuk Ozzy album met een goede Zakk Wylde. Had wat mij betreft niet misstaan in de 'glorie'-periode van Ozzy's solocarrière.
Al blijft het live huilen met de pet op, zo is het best wel aan te horen.

avatar van ozwald
MetalDex schreef:
Al blijft het live huilen met de pet op, zo is het best wel aan te horen.

Live huilen met de pet op? Lachen, gieren brullen bedoel je. Geen betere frontman dan Ozzy! black rain eindelijk weer eens een erg sterke plaat (na ozzmosis en da's al weer een behoorlijke tijd terug).

MetalDex
Nou, ik heb hemvan de zomer live gezien op Graspop en toen vond ik hem er toch maar belabberd uit zien. Zakk Wylde steelde toen de show, terwijl Ozzy er als een lijk bijloopt.
Het slaat trouwens wel op de laatste jaren, want op de live cd Reunion van Black Sabbath vind ik hem wel weer heel goed.

avatar van ozwald
ach als ik op mn 60e nog zo over het podium zou hobbelen en vrolijk mn emmertjes water het publiek in kieper...

Ozzy heeft onlangs een nieuwe BR versie uitgebracht, de tour edition. Bonussen: I don't wanna stop, not going away en here for you! Alle 3 live. En verder nog de 3 bonustracks. Ik heb ze allemaal geupload op youtube( http://www.youtube.com/user/blistaah ). Dus als je benieuwd bent, kijk gerust eens.

avatar van musicboy
Ik had meer verwacht, afgaande op de commentaren hier. Voorlopig tipt het totaal niet aan zijn eerste albums.

Ik heb bij dit album altijd het idee dat ik naar een BLS-album zit te luisteren dat door Ozzy gezongen wordt.
Zeker niet slecht maar was imo beter geweest als Zakk de nummers zelf had gezongen (en dus als eigen werk had uitgebracht).

Desperado1908 schreef:

Wie neemt in godsnaam die Zakk serieus? Ozzy heeft een hoop betere gitaristen gehad dan die. Vraag me nog steeds af waarom ie met die kerel aan papt. Ozzy kan toch zeker wel een betere gitarist krijgen?

AGE-411 schreef:

Ik neem 'die Zakk' serieus. Heeft imo goede muziek gemaakt met m.n. Pride&Glory en zijn eigen Book of Shadows.
Dat het niet je smaak is oke maar ik krijg de indruk dat je hem nogal onderschat, zowel als gitarist en als componist.

Je kunt je beter afvragen wie Ozzy nog serieus neemt want dat is dus echt een wandelend lijk dat live alleen nog maar overeind blijft door diezelfe Zakk Wylde.

clutch
Eens. Dit album stoelt voor het grootste gedeelte op het wel aardige gitaarspel van Zakk, en zeker niet op de zang van Ozzy.

avatar van AGE-411
Eigenlijk mag ik ze allebei niet.

Zakk Wylde is een absolute knoeier als je het geniale gitaarspel van de vorige gitaristen gewoon bent. Steeds als de oude nummers ten hore gebracht worden (lees: 4/5 van de setlist) is het gitaarspel dat je spontaan doet kothalsen.

Als dan ook Ozzy nog eens begint te zingen klik je spontaan weg en leg je nog maar eens het Tribute album op.

Mss dat Zakk Wyde wel goed is in zichzelf zijn, want eenmaal dat je hem naast andere gitaristen stelt komt ie echt wel te kort.

AGE-411 schreef:
Eigenlijk mag ik ze allebei niet.

Het is gewoon een kwestie van smaak. Zakk Wylde is echt wel een goede gitarist, die ook meer kan dan alleen maar snelle pentatonische runs.
Hij heeft wel een duidelijke eigen stijl/sound. Dat je dat minder vindt bij de oude nummers, kan ik me voorstellen (hoewel ik het wel gaaf vind).
Ik kan ze allen op hun eigen manier waarderen (Roads, Lee en Wylde).

Maar eigenlijk vind ik je kritiek wel een beetje raar. Je vindt zowel Zakk als Ozzy niks maar geeft eerst 4* en daarna 3,5* voor dit album???? Dat begrijp ik niet helmaal....

Desperado1908 schreef:

Dat is meteen ook de reden dat ik geen stemmen meer uitdeel. Het duurt bij mij enorm lang voor een stem echt is. Nu zou deze nog maar een 2,0 ofzo maar waard zijn.

En dan heb je nog andere albums die je de ene dag 4,0 geeft en een andere dag dan weer 2,5¨*

avatar van master-rens
Heb dit album vandaag bestelt voor €7,99

avatar van master-rens
Heb mijn stem van 4,0 naar 4,5 gedaan, omdat ik na wat meer keren luisteren dit album toch wel helemaal te gek ga vinden.
De stem van Ozzy is perfect, ben echt gek van zijn stem.
En het brute gitaargeluid van Zakk is onvervangbaar.
Love it