Soen - Lotus (2019)

7. River (5:20)
  8. Rival (5:50)
  9. Lunacy (8:04)
avatar van Rick53
Aan de singles te horen, wordt het een verlengde op de vorige plaat: Lykaia. Dit kan ze de das om doen of juist het tegenovergestelde. Heel benieuwd.

Luisterend naar de drie nummers die nu bekend zijn, dan wordt dit voor mij een van de toppers dit jaar. Het titelnummer Lotus geeft me gewoon kippenvel.

avatar van gigage
Covenant(#5) trekt de meeste aandacht totnutoe, maar dit album moet nog eens een paar keer aandachtig beluisterd worden. De Tool invloeden zijn er nog wel (als in sommige drum parts) maar toch minder dan voorheen. De eerste prog rock topper van 2019.

avatar van pos
pos
Ik zit er dit weekend nu een keer of 4/5 naar te luisteren en de nummers worden beter en beter. Net voor het eerst echt goed met de koptelefoon zitten luisteren en dan lijkt hij wel nog mooier te worden. Wat een band zeg. Nu al zin in het concert in Amsterdam in maart.

avatar van Rick53
Ook bij mij worden de nummers beter en beter, met als hoogtepunt het drieluik Lotus, Covenant & Penance.
Erg indrukwekkend.

avatar van Eppers
De eerste slechte plaat, wat zeg ik het eerste slechte nummer, moet ik nog horen van Soen. Weer een heel lekkere plaat. Ik vind hem nog niet zo goed als ik ooit Lykaia vond, maar dat kan nog komen.

avatar van james_cameron
Erg mooi vierde album van deze uitstekende zweeds/ amerikaanse band, waarop de stijgende lijn die te horen was op het vorige album goed wordt vastgehouden. Ooit begonnen als Tool-kloon (maar wel een hele goede) heeft men inmiddels een fraai eigen geluid gevonden, dat melodieuze progressieve rock koppelt aan slepende metalriffs. Voornaamste pluspunt is dat de band prachtige songs weet te schrijven. Ook nu weer zijn er een aantal pareltjes te ontdekken en bevat de plaat geen enkele misser.