Yola - Walk Through Fire (2019)

Country / Soul
Label: Easy Eye

1. Faraway Look (3:09)
  2. Shady Grove (2:42)
  3. Ride Out in the Country (3:15)
  4. It Ain't Easier (4:23)
  5. Walk Through Fire (3:47)
  6. Rock Me Gently (3:30)
  7. Love All Night (Work All Day) (3:33)
  8. Deep Blue Dream (2:13)
  9. Lonely the Night (4:43)
  10. Still Gone (2:59)
  11. Keep Me Here (3:39)
  12. Love Is Light (3:15)
avatar van Rottingdale
Na The Delines een nieuw hoogtepunt in het fijnste genre van allemaal: country/soul. Yola heeft een prachtig rags to riches verhaal, met een mooie tussenstop als achtergrondzangeres bij Massive Attack. Maar vooral een prachtige, warm stem! Het is best inspirerend geworden, ik zou bijna vrolijk zeggen. Uplifting. Dan Auerbach van The Black Keys is de producer.

avatar van Lura
Rottingdale schreef:
Yola Carter, aka Yolanda Quartey, was ook zangeres van Phantom Limb, die dit fantastische country soulalbum maakte : Phantom Limb - The Pines (2012)

Walk Through Fire sluit mooi aan op het werk met Phantom Limb en al vanaf opener Faraway Look ben ik verkocht. Wat een heerlijk nummer is dat toch.

Verder is het allemaal best lief en braaf. Waarschijnlijk door de instrumentatie van de meeste nummers (strijkers). De zang van Yola mag van mij wat rauwer om net even meer indruk te maken, maar het weerhoudt mij er niet van om hier goed van te genieten.

Nu de lente zich al vroeg heeft aangekondigd dit jaar (hopelijk blijft dit zo, en volgt er nog een lange zomer) is dit gewoon de perfecte soundtrack voor dit moment.
Even geen zorgen, terug naar tijden waar alles nog onbezorgd was. Yola neemt je erbij aan de hand......

Een zonnige zaterdag: Yola op de koptelefoon, lopend door Rotterdam. Hoe heerlijk is dat.
Dan duik ik de Plaatboef in om mijn bestelling bij Ducoz op te halen en neem ik deze toch maar mee.

Thuis aangekomen: deuren open, volume op luid en Yola mag nog een keertje, maar dan op de draaitafel. Iets met perfecte timing of zo, want het album komt nog beter binnen nu.