Siouxsie & The Banshees - Tinderbox (1986)

Label: Polydor

1. Candyman (3:44)
  2. The Sweetest Chill (4:07)
  3. This Unrest (6:21)
  4. Cities in Dust (3:53)
  5. Cannons (3:15)
  6. Party's Fall (4:58)
  7. 92º (6:03)
  8. Land's End (6:07)
  9. The Quarterdrawing of the Dog [1986 Bonus Track] * (4:58)
  10. An Execution [1986 Bonus Track] * (3:50)
  11. Lullaby [1986 Bonus Track] * (3:34)
  12. Umbrella [1986 Bonus Track] * (4:11)
  13. Cities in Dust [Extended Version] * (6:49)
  14. Sweetest Chill [Chris Kimsey 12" Version] * (5:54)
  15. Song from the Edge of the World * (4:00)
  16. Starcrossed Lovers * (4:07)
avatar van trebremmit
Ik snap niet waarom Cities in Dust het populairste nummer is van dit album, er staan toch zeker zes betere nummers op.

Cities in Dust is voor mij toch echt wel het prijsnummer. Misschien ook wel omdat ik er goede herinneringen aan bewaar.

In de jaren '80 zat er op de middelbare school een meisje bij mij in de klas die Siouxsie fan was. Ze droeg dezelfde soort make-up en had haar haar getoupeerd. Tja, jaren '80 he. Ik vond de muziek van Siouxsie toen nog niet echt heel makkelijk te verteren, maar Cities in Dust was gelijk raak. Waarschijnlijk omdat het wat meer poppy kanten heeft en omdat het regelmatig op de radio voorbij kwam.

avatar van trebremmit
Werd Siouxsie toen op de radio gedraaid? Goede tijden.
Ik zat zelf toen nog op de basisschool dus heb dat niet meegekregen.

trebremmit schreef:
Werd Siouxsie toen op de radio gedraaid? Goede tijden.

VARA, VPRO, KRO.... ja prima tijden

Ik ben ook een liefhebber van Cities in Dust, samen met Israël de beste tracks van de band.

avatar van trebremmit
Mijn favoriet is Night Shift. En op dit album heb ik This Unrest en 92 aangevinkt.

avatar van Rufus
Party’s Fall is mijn prijsnummer, vooral het einde.
92* als tweede.
Cities in Dust ook prima.

Cities in Dust was net als Candyman, prima nummer, single; beide ook op 12".

Was Hyaena al een stuk minder dan Juju en Kiss in the Dreamhouse, deze valt nog iets verder terug; niveau van die twee platen ligt echt hoger en dan heb ik 't nog niet over Kaleidoscope.