Pond - Tasmania (2019)

Label: Spinning Top

1. Daisy (6:20)
  2. Sixteen Days (2:53)
  3. Tasmania (4:04)
  4. The Boys Are Killing Me (3:46)
  5. Hand Mouth Dancer (4:40)
  6. Goodnight, P.C.C. (5:24)
  7. Burnt Out Star (8:09)
  8. Selené (3:54)
  9. Shame (4:51)
  10. Doctor's In (4:04)
avatar van VladTheImpaler
Vorige album van Pond beviel me wel, er stonden een paar geweldige nummers op. Dus ik kijk wel uit naar een nieuw Pond. Daisy is de eerste single en klinkt prima.

Pond - Daisy (Official Video) - YouTube

avatar van coldwarkids
1,5
Sixteen Days was volgens mij de eerste single. Althans die werd al een half jaar geleden gedraaid op de radio.

avatar van Arrie
Die twee singles heb ik gemist, maar Burnt Out Star is echt een fantastische single. Vind ik stiekem interessanter en mooier dan het gehele oeuvre van Tame Impala. Zal die andere twee ook eens checken dan.

avatar van coldwarkids
1,5
Sixteen Days deed me echt helemaal niets in het begin maar als ik hem nu telkens weer hoor vind ik hem ijzersterk en goed in mekaar zitten. Heerlijk nummer nu.

avatar van VladTheImpaler
Ohja helemaal vergeten dat Burnt Out Star en Sixteen Days al eerder uit waren. Toen leken het losse singles ipv singles van een aankomend album.

avatar van koosknook
Wat de eerste, tweede of derde singles ook mag zijn...." Burn Out Star" is veruit de beste van deze drie. Een moderne klassieker in de dop!

avatar van blur8
Daisy is eigenlijk een leuke 3 minuten single die is opgeleukt met een spannend intro, en anticlimax outtro. Goed gedaan boys.
Ga er zo maar vanuit dat de 2019 worp veel interresanter wordt dan wisselvaliige vorige album.

avatar van Aladdin
Ze worden steeds minder. Op de vorige stonden nog een paar pareltjes, maar hier.....ach je komt er prima doorheen, maar aan het einde is echt niets blijven hangen. Gewoon niet memorabel genoeg.
Jammer

avatar van blur8
Tasmania maakt instand niet direct een verpletterende indruk, maar is zeker niet minder dan vorige worp.
Aan single Daisy moeten we ook even wennen. Voorspel dus dat na een eerste teleurstelling, de waardering snel zal stijgen. Met het bezwerende Burn Out Star als voorbeeld.
De 2 songs die er direct wel uitspringen zijn de electro ondersteunde dansbaardere :
Hand Mouth Dancer & Doctor's In.

avatar van overmars89
Hoewel ik de muziek vaak nog wel interessant vind met een kans dat dat ook nog wel kan groeien met de aantal luisterbeurten. Heb ik niet zoveel met die zanger. Vaak iets te intens, iets te "Glam" ofzo. I dunno. Niet echt mijn cup of tea.

Nu vind ik "Daisy" , "Selene" & natuurlijk het prachtige "Burnt Out Star" nog wel de moeite waard. Die tracks zal ik nog wel een paar keer opzetten. De rest van de plaat, toch net niet.

avatar van sj0n88
Zware kost waar ik vooralsnog maar moeilijk doorheen kom.

avatar van juvefc_robin
Begon moeizaam maar werd met elke luisterbeurt mooier. Nu een van mijn favorieten van dit jaar!