Darkwater - Human (2019)

Zweden
Label: Ulterium

1. A New Beginning (6:20)
  2. In Front of You (7:28)
  3. Alive, Pt. I (1:25)
  4. Alive, Pt. II (7:21)
  5. Reflection of a Mind (11:31)
  6. Insomnia (6:46)
  7. The Journey (8:03)
  8. Burdens (8:15)
  9. Turning Pages (9:47)
  10. Light of Dawn (9:08)
avatar van notsub
Bij deze nieuwe van Darkwater heb ik hetzelfde gevoel als bij de laatste van Seventh Wonder. Enige jaren terug zou ik er nog enthousiast van geworden zijn, tegenwoordig is de dit niet opzienbarend genoeg meer. De progressieve metal van deze Zweden wordt goed en verzorgd gebracht en er komen hier fijn klinkende passages voorbij. Het is echter wel een lange zit en neigt regelmatig erg zoetjes te worden. Met bands als Evergrey en Kamelot zijn er voor de hand liggende alternatieven die net wat meer een eigen smoel hebben.

avatar van Ayreonfreak
Op één of andere manier doet mij deze band ook vaak denken aan Myrath. Zoals notsub al zegt, niet heel opzienbarend maar wel plezierig om naar te luisteren.