Faux Ferocious - Pretty Groovy (2019)

Label: Burger

1. Chase the Dream (4:05)
  2. Stress Kills (4:00)
  3. Feeding Frenzy (4:48)
  4. Price of Progress (2:50)
  5. Start Over Again (3:00)
  6. Drop Kick Heartache (2:41)
  7. Solvency (3:27)
  8. Moment of Totality (6:28)
  9. Roll It Up (1:15)
  10. Me and Jonny (5:37)
avatar van Mausie
Heb een paar losse nummers geluisterd en het klinkt erg lekker op het eerste gehoor. Doet mij denken aan BODEGA, maar dan wat rustiger. Mooie hoes ook!

Mausie schreef:
Luister zeker ook eens naar de vorige. Ook zeker de moeite waard!

Edit: deze hakt er ook weer lekker in! Heel veel zin in om deze gasten eens een keertje live aan het werk te zien. Moet welhaast een feestje worden!

Solvency ??

avatar van philtuper
Gisteren eindelijk de kans gehad om ze live te aanschouwen op Misty Fields en ze maken het helemaal waar: heerlijke live band. De tent stond in no time op zijn kop! Moet welhaast zo zijn dat deze gasten een keertje ergens opgepikt worden. Ze verdienen het in ieder geval want hun albums staan boordenvol retecatchy en strakke dansbare grooves!

avatar van philtuper
Hoe kan dat nou, dat werkelijk niemand naar dit ontzettend lekkere plaatje luistert?! Dit is eindlijstjes materiaal voor liefhebbers van vuige groovy gitaarmuziek, die zij er toch genoeg hier op MuMe? Ik snap het niet meer. Voor al die liefhebbers van bands al Parquet Courts, BODEGA, Black Lips, SONS, Shame, D.C. Fontaines. De hooks, de grooves, de zang. Zoveel catchiness in één album, dat hoor je maar zelden!

Tip voor mensen als JVT, Gele Stift, Mausie, Juveniles, Dim, coldwarkids, DjFrankie, dafitObscure Thing, Lee Malone, WoNa, mr.oizo, mr-mucho, Mr.Domestica, starsailor, Germ, Maartenn, Schoorum, Poepie34, Boris1, WimvanNugteren, jono, Oldground, blur8, Choconas, Manfield, VladTheImpaler, angelin, Linius, Snoeperd, WesleyX16, koosknook, paddy pipedown, erwinz, MarcoB, Mastroianni, frolunda, timaenho, Rudi S, overmars89, Cor, Lontanovicolo, thetinderstick, likeahurricane, aERodynamIC, Grootfaas en sj0n88.

avatar van Lontanovicolo

Sorry alvast voor het getag, probeer enkel een moshpit te genereren!

Geeft niks, ga het gelijk luisteren. Vind het juist fantastisch als je getipt wordt, dank daarvoor.

avatar van Mr.Domestica
Ze waren onlangs al eens gepasseerd op mijn radar, maar nog niet de nodige aandacht kunnen geven. Ik geef het 1 van de dagen nog eens een kans!

Mr.Domestica schreef:
Tip: Laat het album op je inwerken. Wordt met de draaibeurt beter!

avatar van WoNa
Dank philtuper voor de tip. Ik ga binnenkort eens luisteren.

avatar van Manfield
Zo op het eerste gehoor een lekker album. Dank voor de tip.

avatar van philtuper
Lekker boys, vullen die moshpit!

avatar van WesleyX16
Sorry alvast voor het getag, probeer enkel een moshpit te genereren!

Dat je al die moeite hebt gedaan. Maar ik ontdek graag muziek. En ik kan je daar alleen maar voor danken voor je moeite.

Mijn favo's op dit album is Stress Kills, Feeding Frenzy, Start Over Again en Me And Jonny. Maar er zitten nog lekkere nummers tussen. Goed album.

avatar van philtuper
Graag gedaan WesleyX16. En tof dat je het weet te waarderen. Ik heb iedere keer weer nieuwe favorieten maar dat maakt het album ook zo fijn. Voorganger Cloning the Rubicon is overigens ook al een fijne plaats. Ietsje ongepolijster nog, maar je hoort de groove ook daar al heel aardig.

avatar van overmars89
Thanks voor het advies philtuper. Echt een heerlijk plaatje. Groovy zijn ze zeker!

overmars89 schreef:
Moshpit is growing... love it!

avatar van Linius
Bedankt voor de tip philtuper, ik ga hem eens opzetten

Sorry alvast voor het getag, probeer enkel een moshpit te genereren!

Dank voor de tip. Ik luister zo meteen en geef later een reactie.

avatar van Mastroianni
Lekker plaatje hoor. Dank, philtuper.

Graag gedaan Mastroianni!

avatar van Juveniles

Sorry alvast voor het getag, probeer enkel een moshpit te genereren!

niet slecht niet slecht, zeg maar gerust lekker en inderdaad behoorlijk catchy. Ik hoor flarden White Denim, Parquet Courts maar ook genoeg eigen smoel. Goeie tip!

avatar van philtuper
Probeer gerust ook hun vorige album Cloning the Rubicon, ook al zo’n lekkere plaat met van die heerlijke tempowisselingen erin. Zeker de moeite van het beluisteren waard! Ruig, vuig, rammelend maar oh zo catchy! En zeker genoeg eigen smoel.

avatar van VladTheImpaler
philtuper schreef:

Thanks voor de tip, het is zeker een fijn album. Bij mij kwamen vooral de eerste twee bands die je opnoemt naar boven als referentie.

avatar van philtuper
VladTheImpaler Qua coolness en qua zang doet het af en toe zelfs denken aan de oude Fu Manchu.

avatar van philtuper
Voor mij is dit de belichaming van coolness. ?

avatar van WesleyX16
Die Stress Kills en Feeding Frenzy zijn van die topnummers. En Feeding Frenzy heerlijk jachtig... Wauw...