Fontaines D.C. - Dogrel (2019)

Ierland
Label: Partisan

1. Big (1:45)
  2. Sha Sha Sha (2:31)
  3. Too Real (4:08)
  4. Television Screens (3:59)
  5. Hurricane Laughter (4:50)
  6. Roy's Tune (3:00)
  7. The Lotts (4:57)
  8. Chequeless Reckless (2:15)
  9. Liberty Belle (2:31)
  10. Boys in the Better Land (5:00)
  11. Dublin City Sky (4:52)
avatar van blur8
Luisterend naar studio geluid had ik er niet direct een klik mee, maar na optreden op die Amsterdamse werf is het kwartje wel gevallen. Wat een feest, met precies genoeg Iers Pub gevoel, zodat het origineel blijft.
Staccato gespeelde gitaren deden me meest denken aan FEWS.

avatar van Boris1
Net terug van twee weken in Ierland en getriggerd door aanplakbiljetten in Dublin met daarop de naam van deze band, dit debuutalbum maar eens opgezet. Van tevoren weleens vaag over gehoord, maar de tijd ontbrak mij hier eens goed in te verdiepen. Met in mijn achterhoofd de beelden en herinneringen van de afgelopen weken, komt dit album nog dieper binnen. Ik hoor van alles wat ik al veel eerder heb gehoord, maar damn, wat is dit lekker en, ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, ontroerend geloofwaardig.

avatar van Boris1
WimvanNugteren schreef:
Woensdag 6 november optreden in Paradiso.

Thnx Wim! Ticket gekocht, ben zeer benieuwd!

avatar van jono
Lang geleden dat er een plaat uitkwam die wekenlang onafgebroken op repeat stond in huize jono. Met afstand het beste album van de jaren tien.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Klinkt wel goed dit bandje, ga ik gauw eens meer van beluisteren.

avatar van Frenz
Blijvertje, was 'm ff kwijt, maar staat nu weer prominent op de playlist

Word er afwisselend zowel blij als licht melancholisch van.

avatar van Oldground
WimvanNugteren schreef:
Woensdag 6 november optreden in Paradiso.
Ga ze die week ervoor voor de tweede keer live zien in Barcelona. Kijk er nu al naar uit!

avatar van niels94
Dit is echt een ongelooflijk pakkend album. Heerlijk energiek, regelmatig lekker venijnig. En dat vette Ierse accent maakt het helemaal af.