Weyes Blood - Titanic Rising (2019)

Folk / Pop
Label: Sub Pop

1. A Lot's Gonna Change (4:21)
  2. Andromeda (4:40)
  3. Everyday (5:07)
  4. Something to Believe (4:45)
  5. Titanic Rising (1:36)
  6. Movies (5:53)
  7. Mirror Forever (5:05)
  8. Wild Time (6:09)
  9. Picture Me Better (3:41)
  10. Nearer to Thee (1:05)
  • vanaf vrijdag 5 april te koop
avatar van E-Clect-Eddy
Vandaag kwam de tweede single uit Everyday en dat was even wennen want dit schuift toch flink op richting reguliere Pop, met een 'boom-tjak' die duidelijk aanwezig is.

De eerste single Andromeda lag nog in het verlengde van het laatste album maar ook daarop werd duidelijk dat het minder dromerige melancholisch Pop wordt die Front Row Seat to Earth (2016) in mijn album Top 5 van dat jaar deed belanden.

avatar van muziekobsessie
tja vind eerste vrijgegeven nummers ook behoorlijk tegenvallen....ben bang dat ik af ga haken. vond trouwens haar optreden op Motel mozaique niet denderend.

avatar van E-Clect-Eddy
Als voorprogramma van Father John Misty in Utrecht 1,5 jaar geleden was wel prima, wel aan de korte kant. Een jaar daarvoor stond ze in de OCCII in Amsterdam, kleine zaal, weinig publiek, niet veel sfeer maar wel een prima optreden onder deze omstandigheden.

Eind april staat ze in de Paradiso, zelfs als het nieuwe album zou tegenvallen ben ik wel van plan om daar bij te zijn.

avatar van mr-mucho
WEYES BLOOD — MOVIES

Behoorlijk indrukwekkend. Vanuit het concept van het theatrale (films) ook wel treffend.

We are enamored with Movies. Our generation is the most cinematically saturated of all time. Videotapes, DVD’s, streaming… Spielberg…all of it has thrust us into an endless loop of consumption. They provide formative experiences as children, standing larger than life before our fragile adolescent minds. I wanted to take a look into the emotionally manipulative powers of Movies – how have Movies succeeded in telling the myths of our time? How have they failed (miserably)? What is the consequent effect on a society of beings looking for themselves in the myths on the screen? It’s safe to say that they have failed us, but I can’t help it…I love Movies.