Weyes Blood - Titanic Rising (2019)

Folk / Pop
Label: Sub Pop

1. A Lot's Gonna Change (4:21)
  2. Andromeda (4:40)
  3. Everyday (5:07)
  4. Something to Believe (4:45)
  5. Titanic Rising (1:36)
  6. Movies (5:53)
  7. Mirror Forever (5:05)
  8. Wild Time (6:09)
  9. Picture Me Better (3:41)
  10. Nearer to Thee (1:05)
avatar van erwinz
deric raven schreef:
Je hebt trouwens wel gelijk, zie nu pas dat Erwin voor Platomania schrijft.
Dan lees ik veel liever zijn stukken op zijn eigen site.

Ik schrijf al sinds de jaren 90 voor de Mania, ruim voor er sprake was van een BLOG. Zijn inderdaad wat kortere recensies. Die op mijn BLOG zijn vaak wat te lang vind ik zelf.

Ik lees ze graag op je blog, hou wel van uitgebreide stukken

avatar van erwinz
deric raven schreef:
Ik lees ze graag op je blog, hou wel van uitgebreide stukken

Thanks

avatar van E-Clect-Eddy
...en dan morgen iedereen meezingen in de Tolhuistuin (Paradiso Noord)

"Why did so many
Get a rise out of me?
I love the movies"

Na twee lastige optredens (klein zaaltje OCCII te Amsterdam en voorprogramma John Grant?) dan eindelijk de kans in een goede zaal met haar eigen fans een volwaardig optreden neer te zetten. En hopelijk ook nog flink wat nummers van het vorige album op de setlist.

avatar van swoon
E-Clect-Eddy schreef:
...en dan morgen iedereen meezingen in de Tolhuistuin (Paradiso Noord)

"Why did so many
Get a rise out of me?
I love the movies"

Hoe wast het? ik ga zaterdag in Brussel

avatar van E-Clect-Eddy
was er ditmaal niet bij

avatar van Sunderland
Je zult niet teleurgesteld worden swoon; Natalie heeft ook live een geweldige stem en haar nieuwe nummers komen beter uit de verf dan op het album, wmb. Veel nummers van dit album en een covertje voor de liefhebber. Veel plezier zaterdag!!

Beter uit de verf? En dit album is al een droom?

avatar van swoon
Sunderland schreef:

Het was inderdaad zeer mooi en héél mooie cover!

Wereldplaat.

Tegen Movies ben je al in dromenland. Van welke planeet komend die melodieën? Jawadde.

avatar van OscarWilde
Dit is voor mij echt het eerste album dit jaar waar ik AOTY-vibes heb. Die stem, die teksten, de arrangementen, de sfeer. Het is prachtig en klopt gewoon volledig. Ik was niet vertrouwd met de vorige albums van Weyes Blood, maar dit is een indrukwekkende eerste kennismaking. De nostalgie en de sound van de classics zitten er duidelijk in, maar het is een fantastisch geheel en zuigt je de hele tijd mee. Knap.

avatar van overmars89
Ik snap alle superlatieven wel. Helaas is dit toch niet helemaal aan mij besteed. Ik vind de instrumentatie prachtig. Haar manier van zingen kan ik helaas niet altijd hebben. Die hele lange zwijmelende uithalen vooral. Op nummers als "Wild Time" en "Everyday" kan ik het dan wel weer hebben. Misschien moet ik het nog een paar keer een kans geven.

De Titanic vond ik dan ook een k*tfilm.

avatar van Johnny Marr
Wat zijn Andromeda en Everyday toch twee schitterende nummers zeg, magnifiek!!

Concertgewijs moet ze het blijkbaar bij ons nog in rotonde doen..dit zou toch echt de grote doorbraak moeten betekenen?

avatar van WoNa
Eerste beluistering. Dit is best wel indrukwekkend idd. Ik vraag mij nog wel af of het stemmige van haar zingen beklijft bij me of dat het de Enya weg op gaat, die ik hier af en toe terug hoor komen. Het feit dat ik vinyl overweeg, zegt zeker iets.