Weezer - Weezer (2019)

Alternatieve titel: The Black Album

Label: Crush

1. Can't Knock the Hustle (3:41)
  2. Zombie Bastards (4:11)
  3. High as a Kite (3:48)
  4. Living in L.A. (3:38)
  5. Piece of Cake (3:17)
  6. I'm Just Being Honest (3:57)
  7. Too Many Thoughts in My Head (4:03)
  8. The Prince Who Wanted Everything (3:23)
  9. Byzantine (4:09)
  10. California Snow (3:32)
avatar van E-Clect-Eddy
Eindelijk is dan de complete tracklijst vrijgegeven voor het nieuwe album, ook de 3e en 4e single zijn uit ook het 3e en 4e nummer van het album.

Voorlopig bevallen deze nummers me iets meer dan die van de vorige albums. Iets meer donker humor ook als het soms riekt naar meligheid.

JVT
Cant knock the hustle en zombie bastards zijn alvast goed, die andere 2 vrijgegeven nummers nog niet beluisterd. Vanmiddag eens werk van maken.

avatar van repelstefan
Wel een beetje een te stoere cover voor een boyband.

Stoere cover?

avatar van blur8
Een suf imago raakt je niet zo maar kwijt met een zwarte hoes. daar moet toch meer voor gebeuren.
Tracks 1 t-m 4 doen redelijke poging om iets steviger en volwassen te klinken, maar om nu te zeggen dat ik echt onder de indruk ben van van de switch?. OK,het is geen achteruitgang, dus in eerste instantie positief.

Dit valt niks mee.
Jammer, had gehoopt op pinkerton 2. Iets steviger allemaal. Dit is maar flauwe hap

avatar van jswa
Dit album is te veel gehyped, en brengt dan uiteindelijk te weinig. Echter hoeven we niet lang te wachten op nieuw werk, want Weezer is bezig zichzelf tot meest productieve band van de wereld om te dopen met twee aangekondigde albums. Af en toe lijkt het iets te veel gepland, in plaats van het pakken van het momentum. Als je met drie albums bezig bent tegelijkertijd, vraag ik me af of dit de kwaliteit ten goede komt. The White album vormt de afgelopen 10 jaar nog de uitzondering, die vond ik best geniaal. De rest is matig...

avatar van repelstefan
Dit is toch gewoon popmuziek? Op misschien 2 nummers na. Of krijgt dit het stempel rock omdat het Weezer is? In elk geval, de eerste vier nummers die ik aanvankelijk al niet best vond blijken het beste van het album. Dieptepunt Piece of Cake had echt het daglicht niet mogen zien. Heel matig dit. De reden dat het album nog 2,5 ster krijg is omdat sommige nummers te verdragen zijn.

avatar van Kos
Kos
lol. Cant Knock the Hustle?

I'm Just Being Honest

"Walk into the venue, you slipped me your CD
Ask me if I'd listen, give you my critique
I listened to it, but halfway through it
I had to quit, your band sounds like shit"

avatar van joko150
in een interview met beats radio zei Cuomo dat hij op dit moment aan het werken is aan een album met de werk titel "Van Weezer" dat teruggaat naar hun zwaardere rockgeluid na dat hij heeft gezien hoe het publiek er op reageert als ze live een gitaar solo doen in een van weezer's show's.

Dan wacht ik wel op het Van Weezer album.

avatar van Slowgaze
Kos schreef:
lol. Cant Knock the Hustle?

For real.

avatar van ZERO
Ik denk dat ik mezelf zonder enige vorm van overdrijving fan mag noemen van Weezer. Quasi al hun albums staan hier op de plank en op basis van plays in de voorbije 10 jaar laat last.fm me weten dat Weezer net buiten de top 5 valt.

Bovendien merk ik dat ik hier quasi élk album beter rate dan het gemiddelde. Sommige zelfs een stuk beter. Ook albums die hier bijzonder laag scoren, staan bij mij meestal nog op een mooie 3,5*.

Ik ging er dan ook van uit dat Weezer voor mij nooit een album zou afleveren dat ik over de ganse lijn niet zou kunnen waarderen. Maar nu zijn ze er jammer genoeg toch in geslaagd...

Dit Black Album bevat eigenlijk geen enkel nummer waar ik blij van word. Het is allemaal zeer middelmatig en slap. Te poppy en te weinig gitaren inderdaad. En het mist toch echt wel uitschieters. Geen idee wat ze hiervan als single hebben uitgebracht? Dit moet zowat het eerste Weezeralbum zijn waar geen absolute knaller opstaat.

De voorbije week heb ik het album 5x geluisterd. Omdat Weezer dat krediet verdiend heeft. En omdat ik geen album wil raten na 1 of 2 luisterbeurten, zeker niet van Weezer, en zeker niet als het een slechte rating zou zijn. Ik kan er echter perfect mee leven om dit album vanaf nu nooit nog één draaibeurt te geven.

Favorieten: simpelweg geen

avatar van AOVV
De tweede plaat die Weezer dit jaar uitbrengt, en in tegenstelling tot de eerste staan hier enkel eigen liedjes op. Het merendeel van die songs klinkt echter behoorlijk slap en inspiratieloos. Van het tiental kunnen enkel Zombie Bastards en High as a Kite me doen opveren.

2 sterren

avatar van frolunda
Onlangs had ik hier Pinkerton weer eens opstaan,was destijds een indrukwekkend album wat ik in de loop der jaren steeds meer ben gaan waarderen.De band,Weezer komt nu ,tien albums later op de proppen met the Black album en na een flink aantal draaibeurten kan ik alleen maar concluderen dat dit toch maar erg povertjes afsteekt bij het meeste van hun vroegere werk.
Bij hun nieuwste album is het vooral de muzikale invulling die me tegen staat,veel te gladde pop met flauwe ditjes en datjes op de achtergrond,wat een veel te slappe sound oplevert.
Het zijn eigenlijk alleen de teksten die me af en toe een glimlach weten te ontlokken want qua instrumentatie en productie kan het me allemaal weinig bekoren.
En dat terwijl Weezer (the black album) in aanzet nog best een aantal aardige nummers herbergt. Zo is I'm Just Being Honest gewoon een goed nummer en is bijvoorbeeld Can't Knock the Hustle ook helemaal niet slecht bedacht en geschreven.
Het merendeel van de songs is echter middelmatig tot zwak (Byzantine had zo op Kinderen voor kinderen gekund) en mist een rockgitaar injectie.
Er is werk aan de winkel voor Rivers Cuomo want the Black album is in zijn geheel erg teleurstellend,terwijl hij toch veel beter kan.

avatar van joko150
High as a kite is wel echt een top nummer

avatar van E-Clect-Eddy
Geweldig album... veel kleine stukje 'geleend' die overal even de kop opsteken.

met verwijzingen maar Prince en Sparks ...en heel veel humor.