Palace - Life After (2019)

Rock / Pop
Label: Fiction

1. Life After (5:07)
  2. Berlin (3:11)
  3. Younger (3:25)
  4. Face in the Crowd (3:15)
  5. Caught My Breath (4:07)
  6. Martyr (4:08)
  7. All in My Stride (5:08)
  8. No Other (3:53)
  9. Running Wild (4:03)
  10. Bones (3:35)
  11. Heaven Up There (7:17)
avatar van blur8
Alle voortekens waren al goed. inclusief hoes, met schilderij van Leo's broer. De organische Palace-sound fraai verbeeld. Schrijf dit tijdens eerste beluistering. altijd spannend. dus daar gaan we. Album #2 van een band die me zeer dierbaar is. En openingstrio is al direct veel energieker dan verwacht op basis van de rustige singels. En Younger wordt life een klasieker, dat hoor je direct. Dan komen de vooruitgeschoven songs voorbij en wat opvalt dat het feitelijk albumstracks zijn, die ondanks de bekendheid direct in dienst staan van het totaal. Las ergens dat het ontwerp loutering is, na lifestrubels. Dat zal allemaal wel, mij gaat het om de muzikale impact.
All in My Stride werd al gespeeld tijdens de teasertour in november en is van een ongenadige schoonheid. en maakt ook goed duidelijk dat album 2 geen consolidatie maar juist voortuitgang en vooral verdieping is.
No Other valt binnen het album ook direct al zo veel betere dan als individuele spotify-entry. Album #1 was een verzameling goede songs. Nr.2 is een artistiek geheel.
Als Bones dan ook nog ook nog wordt opgewaardeerd met een vioolsolo (wow; de juiste snaar), moet
Heaven Up There nog beginnen. Ga nu al erg hopen dat Life_After komende tour integraal gespeeld gaat worden, want het is een meesterproef.