Jane Weaver - Loops in the Secret Society (2019)

Electronic / Pop
Label: Fire

1. Element [Loops Variation] (6:41)
  2. Milk Loop (1:39)
  3. Arrows [Loops Variation] (4:23)
  4. Found Birds (1:26)
  5. H>a>K [Loops Variation] (3:43)
  6. Did You See Butterflies [Loops Variation] (4:19)
  7. Sun House (0:21)
  8. I Wish [Loops Variation] (3:31)
  9. Mission Desire [Loops Variation] (4:45)
  10. Battle Ropes (2:45)
  11. Found Birds [Loops Variation] (1:37)
  12. Slow Motion [Loops Variation] (6:28)
  13. Margins (0:56)
  14. Cells [Loops Variation] (5:42)
  15. Code [Loops Variation] (2:43)
  16. Signs Are Rising (1:55)
  17. Ravenspoint [Loops Variation] (4:03)
  18. Sous le Même Soleil, Vie Disparu Dans le Ciel [Loops Variation] (0:58)
  19. Majic Milk [Loops Variation] (4:13)
  20. Conduit (0:53)
  21. Ivana Vessel (2:13)
  22. Battle Ropes [Loops Variation] (2:30)
avatar van WoNa
Wat een intrigerend album. Wel van het zweverige type, dat wel.

avatar van E-Clect-Eddy
Nummers als Cells [Loops Variation] doen denken aan de dromerige nummers van Bat for Lashes op The Bride (2016) en ook wel een klein beetje aan Weyes Blood. En bij Ravenspoint [Loops Variation] moet ik aan het experimentele werk van Jenny Hval denken

Ten opzichte van haar vorige album Modern Kosmology (2017) is dit inderdaad meer zweverig / dromerig / Ambient... het mist nummers met een 'bite' of een 'drive' zoals The Architect.

Electro-Acoustic > een mix van Singer-Songwriter en synths, alleen de teksten blijven niet hangen. Het klinkt wel allemaal mooi, maar bijna 68 minuten (t.o. de 44 min van het vorige album) is best wel een lange zit. Meer een album voor later op de avond.

Wederom een boeiend magistraal album van de veelzijdige Jane Weaver. Wat mij betreft het album van 2019. Bezwerend. Laat ze maar komen Jane, op naar 2020 !