Mark Lanegan Band - Somebody’s Knocking (2019)

Label: Heavenly

1. Disbelief Suspension (3:15)
  2. Letter Never Sent (3:31)
  3. Night Flight to Kabul (3:30)
  4. Dark Disco Jag (3:55)
  5. Gazing from the Shore (3:42)
  6. Stitch It Up (3:03)
  7. Playing Nero (4:16)
  8. Penthouse High (6:23)
  9. Paper Hat (4:27)
  10. Name and Number (3:39)
  11. War Horse (2:51)
  12. Radio Silence (4:02)
  13. She Loved You (5:30)
  14. Two Bells Ringing at Once (4:49)
avatar van Cor
Cor
Ik heb ze beter gehoord van Lanegan. Die zang vanuit zn stoflongen blijft onweerstaanbaar, maar de liedjes zijn wel eens harder binnen gekomen. Tikkie monotoon? Een hele kleine 3,5***

avatar van Poles Apart
Mark is settled, met z'n vrouw, clean en gelukkig en maakt vooral muziek die 'ie zelf leuk vindt. Dat zal het zijn.

avatar van Erwin.c
Waar iedereen matig of gematigd positief is of zelfs afhaken,vind ik dit zijn beste!
Prijsnummer: Paper Hat.

avatar van milesdavisjr

Fascinerend om te lezen op welke wijze deze schijf zo'n indruk op je kan maken, ik vind het een mager zesje waard en dat zal ook zeker niet hoger worden. Buiten Gazing from the Shore om klinkt het voor Lanegan's doen, vrij saai, gewoontjes en vormen de toegevoegde synthesizer stukken niet veel toe. Maakt voor de rest ook niet uit, alleen maar mooi dat jij er juist wel zo van kan genieten.

avatar van Erwin.c
milesdavisjr schreef:

Haha, tja kan er niks aan doen. Juist toch die synthesizer geeft een sfeertje waar ik juist van hou. Wat is precies saai en gewoontjes? Denk eigenlijk dat Lanegan avontuurlijker bezig is dan ten tijde van bv Field Songs, wat ik ook heel mooi vindt btw.

avatar van zamozen
Ben het met Erwin C eens dit album is waanzinnig goed draai het al weken achter elkaar en dat doe ik niet snel. Muzikaal zit het ook heel sterk in elkaar. Gezien de waardering wat mij betreft toch wat ondergewaardeerd. Maar smaken verschillen dat is maar goed ook

avatar van matthijs
Vorige week live gezien in de Melkweg, veel van deze plaat. Ik mis de melancholie en de bloedstollende melodieën.
Maar dat gezegd hebbende, het rockt heerlijk en door de avontuurlijke mix van elektrisch en elektronisch erg afwisselend.
Zijn meeste platen komen thuis het best tot zijn recht, deze onderweg.