Lord Finesse - The Awakening (1996)

Label: Penalty

1. Da Sermon (Intro) (2:15)
  2. Time Ta Bounce (1:22)

met Doo Wop

3. True and Livin' (4:41)
  4. O' Lord (1:22)

met O.C.

5. Brainstorm / P.S.K [No Gimmicks Remix] (4:45)

met KRS-One en O.C.

6. Taking It Lyte (1:06)

met Mc Lyte

7. Gameplan (5:09)
  8. Words from da Ak (1:34)

met Akinyele

9. Flip da Style (3:42)
  10. Showtime (1:04)

met Showbiz

11. Speak Ya Peace (4:55)

met Diamond, A.G. en Marquee

12. Food for Thought (4:04)
  13. Da Kid Himself (0:45)

met Kid Capri

14. Hip 2 da Game (4:03)
  15. No Gimmicks (5:46)

met KRS-One

16. Actual Facts * (5:08)

met Sadat X, Large Professor en Grand Puba

AirMaxJohnny
Normaal houd ik niet zo van die "chille" nummers maar Taking it Lyte en Hip 2 Da Game zijn toch wel geweldige nummers!
Verder een geweldig album of EP maakt niet uit wat het is , vooral Brainstorm is de absolute hit van dit album , dat nummer heeft me tevens dit album leren kennen.

Rene1979
Deze heb ik eindelijk ook. Lekker plaatje

avatar van Outblasty
Lekkere plaat, niet veel meer en niet veel minder. Ik vind Finesse eigenlijk niet zo'n hele goede MC, zijn stem ligt me niet echt en zn flow vind ik af en toe een beetje houterig. Zn teksten zijn eigenlijk wel prima in orde met zo nu en dan een leuke punchline.

Toch wel een 7 voor dit album voornamelijk dankzij de vette producties.

avatar van GarnalenPeller
De line
"I make it special like a prom night
I bomb mics
while other brothers are old news like Walter Cronkite" is vorig jaar trouwens wat dubbelzinniger geworden.

avatar van FlyLo
Is me nu pas opgevallen hoezeer dit gemiddelde gezakt is.. Toch opvallend voor een ouder album. Niet zo tijdloos gebleken voor de meesten?

avatar van Outblasty
Mja het heeft pas 40 stemmen dus zoveel zegt dat eigenlijk niet.

Ik vind het een prima album al is het ook niet bijzonder spannend. Gewoon lekkere midnineties hiphop.

Jack_Torrance
Was dit album anno 2010 uitgekomen dan werd dit album tot "Best album of the year" gebombardeerd! Maar aangezien dit in de mid 90's werd uitgebracht werd het een beetje overschaduwd door de vele vette releases van die jaren!
Toch waren de trouwe D.I.T.C. fans dit album stevig aan het afspelen toen deze uitkwam! Zowel harde boombap als relax laid back nummers vind je terug op deze EP.

avatar van Kill_illuminati
Jack_Torrance schreef:
Zowel harde boombap als relax laid back nummers vind je terug op deze EP.

LP

avatar van alexander-r
Veel te laag gemiddelde, heerlijk album, Brainstorm als uitschiet!

Maxmus
Lekker album van the DITC member lord finesse ( funky technician )
Alleen wat ik nooit snap bij dit soort albums is dat er bijna voor elk nummer een soort van skit van 1:00 zit.
Dit haalt de sfeer uit het album en om het gewoon lekker in 1x te be luisteren zonder te skippen.

Voor mij een van de beste d.i.t.c albums. krijg er geen genoeg van vooral hip to the game blijft een ultiem relaxt nummer. 5

avatar van ijsduivel
Hip 2 Da Game

avatar van MAS
MAS
Brainstorm / P.S.K

avatar van Jensiebo
Ik heb net deze gehaald terwij ik eigenlijk the Funky Technician wilde halen. te stewnie blijkbaar..

Maar deze was 15,90 en toen kwam de kill achter de kassa ''er staat trouwens veel nieuwe hip-hop bij tweede hands'' daar ff Only Buitl 4 Cuban Linx..., The W en Tical weggekaapt. En Liquid Swords had ie ook nog liggen voor me. Aankopen waar ik minder spijt van heb, haha zeker niet hoor.
Maar goeie kans dat ik deze terugbreng dus...

avatar van wouter-d
Ik vindt Lord Finesse in een aantal nummers (Brainstorm, Hip 2 da Game, maar ook op een aantal D.I.T.C. en Big L nummers) echt één van de beste rappers die ik ken. Ongelooflijk funky flow en lekkere old school East coast punchlines. Jammer dat hij vaak in veel nummers ook weer vrij matig is.

P.S.: Rematch met Percee P (staat op geen enkel album volgens mij) vindt ik misschien wel het vetste old school Hip Hop 'nummer' dat ik ken.

bennerd
Vind het sowieso erg jammer dat deze man hier zo 'vergeten' lijkt te zijn, want het is inderdaad een pracht-MC. Wel duidelijk van de oude school, dat zal misschien een struikelblok zijn.

avatar van Osiris Apis
wouter-d schreef:

Hij staat op dit album: Percee P - Legendary Status (2005)

avatar van wouter-d
Bedankt, die ga ik maar eens aan een luisterbeurt onderwerpen...

avatar van soer1988
fantastisch album, apart dat het maar zo weinig stemmen heeft!!!

avatar van Willemsb
Waarom ben ik hier nu pas bij uitgekomen? Shit is to goddamn real! Lord F, Big L, KRS, OC. DITC is the dopest! Peace!

avatar van Willemsb
Twee weken later nogmaals een reactie. Veelvuldig geluisterd. Wat een heerlijke cd zeg.