Night Moves - Can You Really Find Me (2019)

Label: Domino

1. Mexico (4:47)
  2. Recollections (3:18)
  3. Keep Me in Mind (3:14)
  4. Strands Align (3:07)
  5. Waiting for the Symphony (4:16)
  6. Ribboned Skies (6:20)
  7. Coconut Grove (3:42)
  8. Saving the Dark (2:54)
  9. Angelina (3:44)
  10. Can You Really Find Me (4:29)
avatar van E-Clect-Eddy
Strands Align was de eerste wat ingetogen single van deze Indie Rockers van hun nieuwe album, maar veel interessanter is de opvolger Recollections.

Night Moves - Recollections (Official Audio) - YouTube

avatar van E-Clect-Eddy
De manier van zingen van deze zanger doet denken aan Richard Ashcroft van The Verve, en op Angelina klinken de zanglijnen veel op die van Stevie Nicks!

Mexico is in elk geval een prachtig nummer om mee te openen, warme bad van synths en een lekker fuzzende gitaar.

Recollections de tweede single, was een sterk vervolg op de lead single Stars Align

Keep Me in Mind heeft West-Coast harmonies... 70s sfeertje rond akoestische gitaar en een elektrische gitaar die het aanvult. Zo worden ze nog concurrentie voor Young Gun Silver Fox

De hadden op vorige releases al hun liefde voor het heelal door laten stralen en dat thema komt op dit album weer terug. Zowel in tekst als in Spacey geluiden, die tegen licht Psychedelisch aan schurken.

avatar van E-Clect-Eddy
Nog weinig liefde voor deze act op MuMe... maar hier valt ie goed. halfje erbij*

avatar van blur8
Ik kreeg dit als luistertip van niemand minder dan Frederik 't Kind van The Slow Show.
Anders was ik er wellicht ook nooit aangekomen.

Op eerste gehoor een welkome afwisseling tussen al het PostPunk geweld, deze prettig in het gehoor
liggende popliedjes.