Morrissey - Your Arsenal (1992)

Label: His Master's Voice

1. You're Gonna Need Someone on Your Side (3:38)
  2. Glamorous Glue (4:01)
  3. We'll Let You Know (5:17)
  4. The National Front Disco (4:23)
  5. Certain People I Know (3:11)
  6. We Hate It When Our Friends Become Succesful (2:29)
  7. You're the One for Me, Fatty (2:58)
  8. Seasick, Yet Still Docked (5:07)
  9. I Know It's Gonna Happen Someday (4:20)
  10. Tomorrow (4:05)
Een halfje omhoog... de gitaar op You're Gonna Need Someone on Your Side is echt lekker!

I Know It's Gonna Happen Someday kwam me al zo bekend voor, maar heb laatst dus ontdekt dat Bowie dit nummer (niet onverdienstelijk) heeft gecovered. Die versie ken ik al jaren, maar het origineel is vele malen mooier! Ik begreep dat de producer van dit album de Bowie gitarist was, en dit nummer als een soort paradie op een oud Bowie nummer moet slaan? Mooi rond cirkeltje in ieder geval zo.

Inmiddels heb ik de re-release met dvd ook in huis, maar dat is toch een tegenvaller zeg...

Die extra DVD valt zwaar tegen. Slecht beeld, slecht geluid, en een niet zo'n best concert. Weet niet of t aan de opname ligt, maar Morrissey zit er nogal vaak naast (ook als ie niet wordt bestormd door een fan) en de band heeft t ook niet altijd goed.
Erg jammer, want ik had graag een goede show uit deze periode op dvd gehad. Dacht m in huis te halen met deze re-release, maar dat is dus van een koude kermis thuis komen.
Gelukkig is de cd zelf natuurlijk nog steeds top!

avatar van rkdev
Prima rockplaat van Morrissey met zoals reeds aangegeven duidelijke knipogen naar glamrock helden. Toch vind ik de nummers waar hij meer als zichzelf klinkt duidelijk de betere nummers. In LP termen zou dit kant B zijn geweest, want vanaf 'We Hate It...' staat er geen zwak nummer meer op. De nummers daarvoor zijn prima maar wisselen wat in kwaliteit naar mijn smaak.

avatar van Johnny Marr
Glamorous Glue helemaal onderaan?? Dat kan toch niet? Is duidelijk het allerbeste van dit gewoon-goede-maar-toch-niet-veel-meer-dan-dat album, wat ik trouwens met de meeste soloplaten van The Mozzer heb...Hoe zou dat toch komen? We Hate It When Our (Ex-) Friends Become Succesful

avatar van Strangeways
Johnny Marr schreef:
Glamorous Glue helemaal onderaan?? Dat kan toch niet?
Jawel. Omdat het een f*cking briljant nummer is, omringd door 9 andere f*cking briljante nummers op dit gewoon-briljante-en-niks-minder-dan-briljante-album.

avatar van rafke pafke
Is mijn favoriete Morrissey album en het blaast imho minstens 2 The Smiths platen weg.

avatar van Johnny Marr
rafke pafke schreef:

Ik geloof m'n ogen niet Met alle respect voor je mening, maar ik geloof niet wat ik lees!

avatar van rafke pafke
Haha, The Smiths hebben naar mijn mening 2 platen gemaakt die van begin tot eind absoluut top zijn, nl. Meat Is Murder en The Queen Is Dead. Op de andere albums staan natuurlijk nog wel prachtige dingen maar toch ook een aantal mindere nummers. En Your Arsenal vind ik opnieuw van voor tot achter een schitterend album. Vandaar ?

Arbeidsdeskundige
Dit is een heerlijk album. De melancholie spat er vanaf.