Marvin Gaye - What's Going On (1971)

Soul
Label: Motown

1. What's Going On (3:52)
  2. What's Happening Brother (2:44)
  3. Flyin' High (In the Friendly Sky) (3:49)
  4. Save the Children (4:03)
  5. God Is Love (1:41)
  6. Mercy Mercy Me (The Ecology) (3:13)
  7. Right On (7:31)
  8. Wholy Holy (3:08)
  9. Inner City Blues (Make Me Wanna Holler) (5:26)
  10. God Is Love [B-Side Single Version] * (2:50)
  11. Sad Tomorrows [B-Side Single Version] * (2:22)
nanison
Waarom geef ik dit initieel maar 3,5 sterren? Dat heeft te maken met het feit dat er tekstueel wat veel over het geloof geleuterd wordt maar daar moet ik op terugkomen. Ik beluister deze plaat ongeveer elke paar dagen dus er moet toch ergens iets blijven hangen... dat God en Jezus dan af en toe de revue passeren maakt ook helemaal geen ****** uit, het moet maar aan mij zijn om te accepteren dat dit een deel van de wereld is.
Het is een fantastische productie en ik vermoed dat de plaat zal blijven groeien, dit kan je niet beu worden...Wat een atmosfeer ademt dit werk...
Ik verhoog naar 4,5.

avatar van mm65
Tijdloos album, beetje aan de korte kant als je het mij vraagt.

avatar van Johnny Marr

Een absolute aanrader.

Wat is er zo speciaal aan dan? Graag wat duiding.

Johnny Marr schreef:

Wat is er zo speciaal aan dan? Graag wat duiding.

Naast de echt geweldige remaster gedaan in de Abbey Road studio's, krijg je het album in een andere mix. Dit is de oorspronkelijke mix van het album en ik vind 'm beter/rauwer klinken. Ook krijg je een compleet concert uit die tijd erbij op de andere 2 LP's. Pure verwennerij dus!

avatar van GrafGantz
west schreef:

Mee eens, al heb ik deze op dubbelceedee en niet op elpee.

avatar van Minneapolis
west schreef:

Ik vind die alternatieve mixen alleen op Here my dear overweldigend (want echt totaal anders en heel verfrissend).
Zou mooi zijn als die ook eens op vinyl zou komen.

Een absolute aanrader.

Wow. Dat is een heel verleidelijke aanbieding zeg.... ga nu toch twijfelen om deze aan te schaffen. Dank voor je tip.