Charli XCX - Charli (2019)

Label: Atlantic

met Clairo en Yaeji

15. 2099

met Troye Sivan

avatar van Ploppesteksel
Heel benieuwd naar dit, vooral het nummer met Clairo en Yaeji.

Blame It On Your Love is wel een misser wat mij betreft. Track 10 - met dezelfde tekst - is duizendmaal beter. Spicy (met Diplo en Herve Pagez) staat er gelukkig ook niet op. 1999 blijft wel een popbanger van jewelste, vind ik.

avatar van Rudi1984
Ben ook benieuwd, ik kijk toch meer uit naar zo’n echt album dan die mixtapes. Ze komt dit jaar ook naar Amsterdam trouwens. Ik kan het iedereen aanraden, heb haar drie keer als voorprogramma bij een megaconcert gezien toen de meeste mensen nog buiten stonden, maar alle drie keren ging het los.

Mooie hoes trouwens.

avatar van catdog
Wat is die nieuwe single (+ clip) toch geniaal. Die laatste minuut is puur eargasm.

avatar van coldwarkids
Wat is Blame It On Your Love toch lekker!!!!!

avatar van coldwarkids
Cross You Out

avatar van mattman
Weinig berichten hier tot nu toe.

Gone (met Christine & the Queens) moet wel haast mij favoriete single van het jaar worden. Wat. Een. Nummer. Melodie, productie (dat einde!), samengang van twee verschillende karakters, alles klopt hieraan.

avatar van Ataloona
Ik keek eigenlijk best wel erg uit naar het nieuwe album van Charli XCX, maar het eindproduct blijkt toch een aardige teleurstelling. 'Less is more' had hier eenvoudig toegepast kunnen en moeten worden. Denk de helft van de plaat weg (er staan nogal wat inferieure songs op) en je hebt een prima EP van 25 minuten vol goed geproduceerde pop anthems. En dat EP-formaat blijkt toch ook een formaat waarop ik Charli veel beter trek dan op een album van volle lengte. 50 minuten naar dit hyper-de-hyper cybergeraas luisteren is wat te veel gevraagd - als je het mij vraagt. De aandachtsboog raakt op een gegeven moment aan flarden wanneer elke song nog weer 'epischer' moet zijn dan de andere en dan blijken er tegen het einde van het album ook wel een aantal songs weinig van elkaar onderscheidend. De plaat schiet misschien wel iets té hard uit de startblokken met 4 klasse songs en die pikstart komt het niet meer te boven. Hoe het ook zij - ik kijk meer uit naar haar volgende EP of mixtape.

avatar van voskat
Ik moet het nog even op me in laten werken, maar ik krijg het idee dat dit een beetje tussen de verplichte popnummertjes en de betere Pop 2 shit inbungelt.

Gone, Cross You Out en 2099 zijn sowieso dik in orde.