Liam Gallagher - Why Me? Why Not. (2019)

Label: Warner

1. Shockwave (3:31)
  2. One of Us (3:25)
  3. Once (3:33)
  4. Now That I've Found You (3:20)
  5. Halo (3:58)
  6. Why Me? Why Not. (3:38)
  7. Be Still (2:59)
  8. Alright Now (3:47)
  9. Meadow (4:05)
  10. The River (3:29)
  11. Gone (3:45)
  12. Invisible Sun * (3:35)
  13. Misunderstood * (4:16)
  14. Glimmer * (3:41)
avatar van lennon
Shockwave is een mooie voorbode. Wel heel erg laatste fase Oasis sound,, maar dat is wat we willen.

De man is goed bezig solo.

avatar van Morning Glory
The River werd ook al uitgebracht, niet echt als de grote single maar een beetje als zoethouder tussen twee singles door (zoals Chinatown). Wel een groeier. Leuk nummer dat wat doet denken aan het Dig Out Your Soul-tijdperk.

avatar van Poles Apart
Als je de tracklist nu zo ziet denk ik aan een album vol covers (o.a. Free, U2, Bruce Springsteen, the Beach Boys, Joan Osborne/ABBA etc.).

avatar van Morning Glory
'Once' is denk ik zijn beste solo-nummer tot nu toe. Brengt toch een pak emotie met zich mee voor de Oasis-fans. Dit gaat een leuke plaat worden.

avatar van Rudi S
Poles Apart schreef:

Nee, toch allemaal originals voornamelijk geschreven met de beide producers ( Kurstin en Wyatt).

avatar van jellecomicgek72
Once is echt prachtig! Dit gaat n geweldig album worden.

avatar van Slowgaze
Rudi S schreef:

En waarschijnlijk allemaal gejat van de Beatles.

avatar van Rudi S
Slowgaze schreef:

En waarschijnlijk allemaal gejat van de Beatles.

Juist en van Blur.

avatar van jerome988
Once is weergaloos. Waar Liam op zijn debuutalbum mijn Oasis-hart vooral liet juichen met I've All I Need doet hij dit nu in het meervoud met Once. Wordt genieten in het Ziggo Dome begin volgend jaar.

Liam Gallagher - Once - Radio 1 Piano Sessions - YouTube

avatar van Bartjeking
Zo, dat is een partij intens. Prachtig.

avatar van VladTheImpaler
Once is zeker een mooi nummer. Dit album kan zomaar eens een hele leuke verrassing gaan worden.

Morning Glory schreef:

Ik heb er zonet een reis opzitten. En in Budapest ontstond er spontaan een feestje in de metro na een onweer. Gewoon een kerel op gitaar die "Wonderwall" speelde. En iedereen meebrullen en die freedom van rock n roll voelen. Wel...dit nummer doet me ook nostalgisch terugblikken naar mijn jeugd. Moeilijkdoenerij muzikaal? Nergens, maar wel emotioneel.

avatar van Denniz78
kort na Once is ook One Of Us nu uit. Ik was al redelijk overtuigd dat Why Me Why Not een betere plaat zou worden dan zn debuut, One Of Us heeft die overtuiging nog eens doen groeien. One of Us klinkt als een samenwerking tussen Richard Ashcroft en Ian Brown.

avatar van Morning Glory
Moest ook denken aan Ian Brown solo. Fijn nummer.

avatar van coldwarkids
Na het gedrocht dat Once heet is er gelukkig een betere single, One Of Us. Ik moest gelijk aan Ian Brown denken! Precies hoe de zang in kwam en de sound!

Wat een goede plaat zeg!!
Ook die bonustracks zijn geweldig.

avatar van Morning Glory
As You Were was een heel aangename verrassing. Dit is gewoon top. Héérlijke plaat.

avatar van Denniz78
de man blijft me verbazen, geweldig album.

kennie
Rudi S schreef:

Juist en van Blur.

Ik hoor zeker geen Blur en heb ook nog geen Beatles mee kunnen zingen. Gewoon goeie rock n roll!

avatar van jellecomicgek72
Allemaal bangers op deze plaat! Echt top, nog beter dan zijn voorganger, deze gaat hier de komende tijd heel veel gedraaid worden.

avatar van JVT
JVT
Het titelnummer is hier voorlopig favoriet!?

avatar van bigmouth
Geweldige plaat! Mijn voorlopige favorieten: One Of Us, Once, Halo, Be Still, Meadow en Misunderstood.

bigmouth schreef:
goeie avatar!

avatar van linxde1
Goed album hoor! Die ga ik de komende tijd nog vaak luisteren! Toffe hoes ook trouwens.

avatar van philtuper
Shockwave wel aardig maar naarmate het album vordert heb ik toch wel een mainstream-middle-of-the-road-dertien-in een-dozijn gevoel. Het rockt allemaal wel aardig maar er zijn al zoooo veel van dit soort platen gemaakt dat het me warm noch koud laat. Voor de fans waarschijnlijk een lekkere aanvulling van hun collectie. Voor mij persoonlijk niet speciaal genoeg om aan te schaffen.

avatar van Kos
Kos
Wel aardig allemaal, maar niet echt hoogtepunten.
Er staat geen instant classic op als Wall of Glass.

avatar van Supersid
Inderdaad beginnend met een hoogtepunt, maar naar mijn smaak wel gans de lijn boven de middelmaat. Our kid slaagt met verve!

EHartmann
linxde1 schreef: