IQ - Resistance (2019)

9. Perfect Space
  10. Fallout
  • vanaf 7 september te koop
avatar van Casartelli
IQ zit al een tijdje op een schema van één album per vijf jaar, dus wat dat aangaat werd het weer tijd. Dit zal (weer) een dubbelalbum worden.

Zoals elk jaar weer een optreden in de Boerderij in december (de 14e), vooralsnog ook het enige Nederlandse optreden dit jaar.

avatar van meneer
Casartelli schreef:

Hmm, toch ook een mooi optreden gezien in Valkenburg afgelopen juni 2019 op het Midsummernight Progfestival (ook wat voor jou trouwens !). Daar werd ook het eerste nummer van dit album 'A Missile' gespeeld. Lekker nummer !

meneer schreef:
Ahja. Herstel: het enige resterende optreden. Wellicht reis ik volgend jaar ook eens naar Valkenburg af (al heb ik dat in eerdere jaren ook al gezegd.
meneer schreef:
Nou, dat is alvast goed om te horen!

avatar van ProGNerD
En over een dikke week gaan we ze zien op Loreley in Duitsland (Night Of The Prog Festival); ben benieuwd wat ze daar (al) laten horen... Heb ze daar al eens eerder gezien met een prima optreden tijdens de Road Of Bones Tour, dus dat belooft veel goeds...

avatar van chevy93
Casartelli schreef:
Toch wel spijtig (voor mij) dat alle proghelden in De Boerderij (of 013) spelen. Je zou zeggen dat Zoetermeer best te bereiken is vanuit Amsterdam, maar een terugreis zonder auto is gewoonweg niet te doen.

edit: zie nu dat het om 20.00 begint, wellicht nog te overwegen.

chevy93 schreef:
Bekend gevoel, maar wellicht zijn we als Amsterdammers ook wel wat verwend. De terugreis heeft me afgelopen maart eens drie uur gekost, daar zal ik volgende keren dan maar aan denken.

avatar van legian
chevy93 schreef:

herkenbaar. Heb 013 in het verleden wel eens met de trein gedaan, wat een ramp was dat. De boerderij doe ik altijd met de auto, waarvoor ik dus altijd eerst een auto moet regelen. Ga maar eens kijken of ik deze kan bijwonen, ben dit jaar dankzij de MuMe top 40 ook het oudere werk ingedoken en dat bevalt erg goed.

En ja Amsterdammers zijn gewoon verwend met al die zalen in de stad Casartelli . Maar als Almeerder vind ik dat niet zo erg.

avatar van chevy93
Vorig jaar was bv. Camel in de Oosterpoort in Groningen. Wie woon daar nou weer?

Nou ja, we zien wel.

On: heel erg benieuwd. Van de week nog Frequency beluisterd en dat is (hier) toch wel lichtelijk onderschat. Maar sowieso zijn ze met een erg goede run bezig, dus ik verwacht niets minder dan een meesterwerk.

avatar van Outlaw104
Speelden vorig jaar in Zoetermeer alvast "A Missile". Voor zover ik het me herinner lag dat nummer in de lijn van vorig album The Road of Bones.
Dit jaar weer naar Zoetermeer en komaan.. niet zo jammeren over het reizen, vanuit Friesland rij ik daar in 2 uurtjes naar toe.

avatar van ProGNerD
Outlaw104 schreef:

Precies: hier vanuit Twente ben je ook zo op Loreley en dan heb je 3 dagen goeie prog, inclusief IQ...