Simian Mobile Disco - Attack Decay Sustain Release (2007)

Dance / Electronic
Label: V2

1. Sleep Deprivation (4:59)
  2. I Got This Down (4:09)
  3. It's the Beat (3:22)
  9. Love (3:02)
  10. Scott (3:12)
  11. Clock * (4:19)
  12. System * (8:30)
  13. I Got This Down [Instrumental] * (4:10)
  14. It's the Beat [Dub for Annie Mac] * (6:36)
  15. Hustler [Club Version] * (6:36)
  16. I Believe [SMD Space Dub] * (6:10)
  17. Hot Dub * (6:46)
  18. Wooden [Uncut] * (7:03)
  19. I Believe [Pinch's "I Believe in Bass Therapy" Remix] * (5:10)
  20. It's the Beat [Masseymix] * (13:50)
  21. It's the Eat * (3:16)
dVTB
Aardig album, met als hoogtepunten de fantastische single "I Believe" en de openingstrack "Sleep Deprivation". Verder klinkt het nogal rauw geproduceerd. Typisch album om zo nu en dan eens lekker op te zetten, maar niet elke dag.

Een paar geweldige nummers maar ook een aantal mindere. Zoals onder mij al gezegd wordt, prima plaat om af en toe eens op te zetten.

JustaRascal
Na nummer 6 vind ik er jammergenoeg niet veel meer aan. De eerste helft is super.

avatar van sq
sq
Ja nu je t zegt. Ik vind 6 zelfs de beste maar meestal gaat ie daarna inderdaad af.

lekkere synth,s, lekkere synth,bass geluiden. Het steekt kwalitatief behoorlijk uit boven de meeste bagger die erin de tegenwoordige electrodance wordt gemaakt. Alleen een beetje slappe beats en weinig origineel. de synth,s hadden ook wel wat harder geworden gemogen.
Nu doet het me een beetje erg denken aan het soort mellowhouse dat vooral in de periode 1992-1997 werd gemaakt

Best een leuk album. Zelf vind ik dat het niet echt inzakt. Het blijft allemaal een beetje hetzelfde niveau. Alleen het is voor mij wat teveel van hetzelfde. Ik vind de mixtapes van Simian Mobile Disco toch wel wat beter...

avatar van KidChino8
beste songs blijven toch wel sleep deprivation en I believe..

I Believe is een knallert van formaat. De rest ben ik uit nieuwsgierigheid ook eens gaan luisteren, maar die liggen inmiddels alweer in de digitale prullenmand. Ik heb het niet vaak genoeg geluisterd om er een cijfer aan te plakken, maar totaal niet boeiend lijkt me een goede indicatie.

avatar van Nubis
Leuk leuk!

En morgen in Paradiso.

avatar van davidov
Over ehr, 2-3 weken op 5 Day's off, wederom paradiso.
Ik heb er zin in, misschien ook nog Slagsmalsklubben aan doen als het nog lukt.

Eigenlijk is dit best wel een goed album. Ik heb het al sinds release (ongeveer) en het houdt hier nog altijd stand. Lekker rauwe, vettige en ongelooflijk sexy klinkende elektro is dit. Blijft één van mijn favoriete elktroalbums.

2 favoriete tracks selecteren is moeilijk, maar ik heb toch maar gekozen voor Hustler en Hotdog. Eigenlijk zijn echt alle tracks op dit album goed, behalve Love dat ik persoonlijk echt een verschrikkelijk kaknummer vind (excuseer me voor de verwoording). Vreselijke melodie, slechte lyrics en veel te melig. Past totaal niet in het geheel, en ik skip het dan ook meestal.

Zonet ook Sample and Hold besteld. We zullen dan maar eens kijken wat dat geeft.

avatar van Noere
Hustler.

Destijds waren ze één zomer hélèmáál DE sh*t of festivals kan ik me herinneren. Hadden vooral een ander type stage-performance waarbij ze als een stel nerds-met-teveel koffie op rond een moeilijke berg electronica en pakweg 1000 smnoeren en kabeltjes aan het rondsjokken waren. Wat er best leuk uitzag trouwens, ook de bandnaam is pakkend.

De muziek van dit album loopt enigszins achter hierop. Er zitten vrij aardige dingen tussen maar in algehele zin blijft het hangen tussen te simpel-niet minimalistisch genoeg. Krap 3tje. Mede ook omdat Believe er op staat.

Ze hebben trouwens ook een super vet nummer gemaakt met één van de zangers van Yeasayer dat 'Audicity of Huge' heet. Maar kennelijk was dat niet deze.