Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell! (2019)

Alternatieve titel: NFR!

Label: Polydor

1. Norman Fucking Rockwell (4:08)
  2. Mariners Apartment Complex (4:07)
  3. Venice Bitch (9:37)
  4. Fuck It I Love You (3:38)
  5. Doin' Time (3:22)
  6. Love Song (3:49)
  7. Cinnamon Girl (5:00)
  8. How to Disappear (3:48)
  9. California (5:05)
  10. The Next Best American Record (5:49)
  11. The Greatest (5:00)
  12. Bartender (4:23)
  13. Happiness Is a Butterfly (4:32)
  14. hope is a dangerous thing for a woman like me to have - but I have it (5:24)
avatar van Johnny Marr
Thekillers87327 schreef:
Hoe is dit niet uitgeroepen tot beste album in 2019?
Dit is al bijna het beste album van de jaren 10's

Nou, deze man snapt dingen. Wat jij, Slowgaze?

Johnny Marr schreef:
Nou, deze man snapt dingen. Wat jij, Slowgaze?

Het is een heel goed album, dat staat buiten kijf, maar er zijn in het afgelopen decennium wel genoeg platen gemaakt die er een flinke schep bovenop doen. Van Del Rey zelf vind ik Honeymoon net nog wat beter, en wat dacht je van wat Kendrick Lamar, Kanye West en Fiona Apple de afgelopen tien jaar hebben gedropt?

Of ga ik nu veel te serieus in op je bericht?

avatar van Johnny Marr
Slowgaze schreef:
Of ga ik nu veel te serieus in op je bericht?

Ja.

avatar van Slowgaze
Ik wíst het, Johnny Marr, en toch trapte ik erin. Je wordt bedankt.

avatar van Rudi S
Vermakelijk een tweetje tussen Johnny Marr en Slowgaze
Maar belangrijker vind ik de vraag of Maarten al met Maartje is gaan eten ?

Rudi S schreef:
Vermakelijk een tweetje tussen Johnny Marr en Slowgaze
Maar belangrijker vind ik de vraag of Maarten al met Maartje is gaan eten ?

Natuurlijk. Ik ben een lesbro.

avatar van Rainmachine
Na uitvoerig beluisteren moet ik toch constateren dat dit mijn minst favoriete Lana album is. Geen idee wat er mist maar ik mis iets wat in de andere allemaal albums wel vind. Misschien zijn de nummers te langdradig en te vlak, ik vind de productie in ieder geval heel erg zwak. Instrumentaal klinkt alles futloos zonder enige dynamiek, haar stem is top zoals altijd maar de nummers voor mij deze keer niet. Misschien valt ooit het kwartje nog een keer maar tot nu toe kan ik mij niet vinden in de superlatieven van fantastisch, subliem etc die in andere berichten op blijven duiken... Kom niet verder dan 3 sterren maar dan ook nipt...