Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell! (2019)

Alternatieve titel: NFR!

1 stem

Label: Polydor

1. Norman Fucking Rockwell (4:08)
  2. Mariners Apartment Complex (4:07)
  3. Venice Bitch (9:37)
  4. Fuck It I Love You (3:38)
  5. Doin' Time (3:22)
  6. Love Song (3:49)
  7. Cinnamon Girl (5:00)
  8. How to Disappear (3:48)
  9. California (5:05)
  10. The Next Best American Record (5:49)
  11. The Greatest (5:00)
  12. Bartender (4:23)
  13. Happiness Is a Butterfly (4:32)
  14. Hope Is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have - but I Have It (5:24)
  • vanaf vrijdag 30 augustus te koop
Maartenn (crew)
Eindelijk zijn de details omtrent deze release bekend gemaakt. 14 nummers is nog steeds een straf aantal, maar ik ben blij dat ze het niet zo bont heeft gemaakt als op het aantal nummers op Lust for Life. Ook lijkt deze plaat gastartiesten te ontberen, wat ik van harte toejuich omdat ik dat de minste nummers op de vorige plaat vond. Venice Bitch is alvast een dijk van een nummer, dus dit kan bijna niet misgaan zou je zeggen.

avatar van NewYorkCityLight
Ik ben zeer benieuwd! Ik denk dat ik 'Lust for Life' haar leukste album vind. Ik vond het juist leuk dat ze met de gastartiesten wat meer uit haar comfort zone ging. 'Mariner's Appartment Complex' is alvast geweldig, 'Venice Bitch' heb ik niet zoveel mee. De andere (promo) singles heb ik nog niet gehoord.

avatar van Slowgaze
Goede albumtitel alvast.

avatar van meneer

meneer schreef:
Cover ‘Cinnamon Girl’ van de heer N. Young ?
Ik sluit het niet uit. Ook Doin' Time is een cover. Op eerdere platen werd ook al gecoverd, zoals het prachtige The Other Woman (Nina Simone) op Ultraviolence.

avatar van jordidj1
Jaaaaa! Zin in ❤️

avatar van Rudi S
meneer schreef:
Cover ‘Cinnamon Girl’ van de heer N. Young ?

Nope , samen met producer Jack Antonoff geschreven nummer.

Maartenn (crew)
Vrijdag 21 februari zal Lana in het Ziggo staan ter ere van dit album. Kaarten vrijdag 9 augustus in de voorverkoop!

avatar van Dance Lover
Zeer benieuwd, zowel naar het album als het concert!

Volgens mijn bronnen pas vanaf vrijdag 9 augustus, 10:00 in de voorverkoop.

avatar van OscarWilde
Ik vond de albums altijd beter worden tot Lust for life. Dat kon mij helemaal niet bekoren. Maar de nummers die nu al zijn vrijgegeven zijn toch echt sterk. Doin' Time ietsje minder, maar Mariner Apartment Complex, Venice Bitch en Hope zijn echt sterke nummers.

avatar van Snoeperd
De plaat waar ik het meest van verwacht en het meest naar uitkijk dit jaar. Ik hoop dat ze de lijn van de briljante singles kan doorzetten. En vooral ook de sound, want niet vaak hoorde ik haar zo zweverig als op Venice Bitch door die mooie wedijverende gitaar.

avatar van chevy93
De nummers tot nu toe zijn erg goed, maar ruim een uur Lana is toch wel weer pittig.

avatar van L_R_
Venice Bitch is perfect.

avatar van E-Clect-Eddy
Fuck It I Love You lijkt de volgende single te worden, staat al klaar op Spotify... kan alleen nog niet afgespeeld worden.

avatar van ni slecht
L_R_ schreef:
Venice Bitch is perfect.

Zeker. Komt wel erg vroeg op de plaat, had ik niet verwacht

avatar van L_R_
Mariners Apartment Complex is trouwens ook perfect. Ik hoor een zeer mooi album spoedig verschijnen.

Alle nummers die tot nu toe uitgebracht zijn echt perfect. Mijn favoriet is Hope Is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have - but I Have It. Looking for america is ook erg mooi. Kwam er nu achter dat hij niet op het album staat maar geschreven is nav de mass shootings in Amerika.

avatar van E-Clect-Eddy
E-Clect-Eddy schreef:

Vandaag verdwenen uit de aanbevelingen van Spotify.... maar zal niet verrast zijn als die in de komen dagen alsnog uitgebracht wordt.

avatar van coldwarkids

Het album is al paar dagen te beluisteren.

Exact. Ben een beetje verbaasd dat niemand daar blijkbaar iets mee gedaan heeft (ikzelf ook niet trouwens).

Waar dan?

avatar van coldwarkids
aERodynamIC schreef:

Klopt, daarom probeerde ik het balletje maar op te gooien Het is niet de beste kwaliteit maar voor wie echt niet kan wachten..

coldwarkids schreef:

Dat las ik al, het ene nummer perfecte kwaliteit, het andere nog niet en dan wacht ik nog wel even

Mijn belangstelling voor Lana was eigenlijk al een tijd tanende, maar ik moet zeggen dat ik hier nu toch wel nieuwsgierig naar ben geworden. Het klinkt toch behoorlijk sterk tot nu toe.

avatar van MusicFreak
Ook ik ben wel erg benieuwd naar dit album van Lana del Rey. De eerste 3 singles vind ik erg goed, alleen Doin' Time wat minder... Is het al 30 Augustus?