Cult of Luna - A Dawn to Fear (2019)

geen stemmen

Zweden
Label: Metal Blade

1. The Silent Man (10:36)
  2. Lay Your Head to Rest (6:23)
  3. A Dawn to Fear (8:53)
  4. Nightwalkers (10:48)
  5. Lights on the Hill (15:07)
  6. We Feel the End (7:06)
  7. Inland Rain (7:00)
  8. The Fall (13:13)
  • vanaf vrijdag 20 september te koop
avatar van THEMARSVOLTA
Ben erg benieuwd, 1 van de 2 albums waar ik torenhoge verwachtingen van heb(naast nieuwe Tool).
Hun langste album tot nu toe, 79 minuten. The Silent Man staat hier al geregeld aan en is fantastisch! Ben ook erg blij met de productie (van wat ik tot nu toe gehoord heb)) en dat Julie Christmas niet meedoet, Mariner vond ik ook heel wat minder qua productie.

avatar van Hacker
The Silent Man geluisterd; klinkt wel ok, maar overtuigt nog niet helemaal echt. Dit zal meerdere luisterbeurten nodig hebben, en dus waarschijnlijk ook het hele album, voordat ik tot aanschaf over ga.

Voor één van de vinyl-versies van dit album (waar mijn voorkeur naar uitgaat), kan er trouwens zo maar minimaal wel $34,99 neergeteld worden....; maar eens even laten bezinken of ik dat er voor over heb.

De toekomst zal het uitwijzen...

avatar van strebge
De eerste review belooft veel goeds.
Cult Of Luna - A Dawn To Fear Album Review | SonicAbuse

The silent man overtuigd bij mij ook nog niet echt. Op YT staat een live opname van een nieuw nummer die hoogst waarschijnlijk op de cd staat.
Die bevalt me dan ook een stuk beter:
Cult of Luna - Untitled - YouTube

avatar van THEMARSVOLTA
Lay Your Head To Rest is nu oa op Spotify te beluisteren.

avatar van Hoedijk
THEMARSVOLTAOh, dat heb ik niet. Ik vond die combinatie met Julie Christmas juist heel bijzonder.

Hoedijk schreef:

Daar zijn de meningen echt over verdeeld.
Er gaat geen week voorbij dat ik Cult of Luna niet draai. Alle albums in willekeurige volgorde.
Mariner is de enige die ik altijd oversla.

Het zal hem in de stem van Julie zitten denk ik..
Dat naar mening 'gekrijs', is gewoon niet mijn ding.

avatar van Hoedijk
strebgeTsja, je kunt het gekrijs noemen. Ik vind die combinatie juist heerlijk. Een soort "doom meets punk" als je het überhaupt al een naam kunt geven. Probleem dat ik met veel post-metal heb is dat muziek en het bijbehorende gebrul voor mijn gevoel "in dezelfde lijn" ligt en ik houd dat geen heel album vol. Terwijl ik tegelijkertijd toegeef dat het vaak fantastisch in elkaar zit (bijvoorbeeld Through Silver and Blood van Neurosis). Nee, dan zet ik toch liever Mariner op of een band als Opeth (met grunts dan). Heel wat anders natuurlijk, maar ook stevig en afwisselend.

avatar van strebge
Ik moet zeggen dat het monotone gebrul me aan het begin ook flink tegenstond.
Op een gegeven moment leer je de structuren van de liedjes kennen en werkt het verslavend.
Wellicht dat Mariner me op dezelfde manier moet overtuigen.

'Lights on the hill' is in ieder geval bloedstollend mooi.
Na 2 luisterbeurten kan ik zeggen dat dit bij hun beste werk gerekend kan worden.