Cult of Luna - A Dawn to Fear (2019)

Zweden
Label: Metal Blade

1. The Silent Man (10:36)
  2. Lay Your Head to Rest (6:23)
  3. A Dawn to Fear (8:53)
  4. Nightwalkers (10:48)
  5. Lights on the Hill (15:07)
  6. We Feel the End (7:06)
  7. Inland Rain (7:00)
  8. The Fall (13:13)
avatar van Placebo13
legian Ben het helemaal met je eens! Als het totaalplaatje klopt (en dat kan idd lang duren zoals bij CuL) wordt het onderbuik gevoel en daar moet de muziek komen. Heb wat met "mindere" zangers, Geddy Lee, Job Tarenskeen van Alquin ten tijde van de eerste 2 LP's, Michele Epifani van Areknamés en Nicklas Barker van Anekdoten. soms tenenkrommend maar o zo goed! Zal Deafheaven weer eens opzetten

avatar van james_cameron
De zweedse band is hier in topvorm: dreigende, lang uitgesponnen en loodzware soundscapes, sfeervol geproduceerd. Net als met eerdere albums het geval was kan ik er niet altijd iets mee (het materiaal is wellicht net iets te eentonig met te weinig variatie binnen de tracks) en bij vlagen vind ik het lastig om de aandacht er de volle lengte bij te houden, maar dat dit goed is staat buiten kijf.

avatar van legian
Ondertussen groeit deze plaat maar door en door. Een van mijn favorieten van dit jaar alvast. Heerlijke sfeer en ze weten me met elke luisterbeurt weer volledig mee te sleuren. Die 80 minuten zijn ook telkens weer sneller voorbij dan ik denk. Prachtige ontdekking dit.

avatar van HezzardNL
Ik was er bij in Amsterdam vanavond. De nummers die de heren te horen brachten waren fenomenaal, zeker die van ADTF waren indrukwekkend. Goed geluid en top lichtshow. Dit wordt m'n album van het jaar.

avatar van andnino
Was inderdaad een fantastische lichtshow. Het concert was al ijzersterk, maar dit maakte het echt af.

Over dit album ben ik nog steeds niet helemaal uit. Aan de ene kant vind ik vrijwel ieder nummer sterk, maar aan de andere kant heeft dit album me nog niet zo hard geraakt als sommige andere uit het repertoire. Ik blijf voorlopig steken op vier sterren, want lager kan ik echt niet gaan voor zo'n geweldig stuk muziek. Ik hoop dat hij blijft groeien.

avatar van P8371G
En alweer een muzikaal hoogtepunt in de historie van de band, ook het 7e studio album scoort een ruime voldoende, Post Metal zoals het bedoelt is, koptelefoon op na eerst 4 biertjes en je luistert met een glimlach. beste plaat van de heren blijf ik wel die met Julie Christmas vinden.