Foals - Everything Not Saved Will Be Lost - Part 2 (2019)

Label: Transgressive

8. 10,000 Ft. (4:24)
  9. Into the Surf (4:31)
  10. Neptune (10:18)
avatar van joko150
een hiatus zal ze wel goed doen....

avatar van Rvdz
Ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat dit beter één plaat van 14-15 nummers had kunnen worden, maar wat ik hierop hoor bevalt me vooralsnog beter dan Part 1.

Dan ben ik benieuwd naar jouw oordeel als je hem helemaal gehoord hebt.

avatar van ni slecht
Ik vind de laatste drie nummers wel erg op niveau

avatar van Johnny Marr
Die hoes... Prachtig, van z'n voorganger was ie ook al zo mooi. Op het eerste gehoor weer een heel deftig album (zoals de voorganger dat ook was).

Edit: toch ietsje minder dan deel 1. Laatste nummer is een beetje een snoozefest en laat het album als een nachtkaars uitdoven.

avatar van Rvdz
deric raven schreef:
Dan ben ik benieuwd naar jouw oordeel als je hem helemaal gehoord hebt.

Mijn mening is na een paar luisterbeurten niet veranderd, sterker nog, ik vind het van van kop tot staart mogelijk de meest genietbare Foals sinds Antidotes.

avatar van ni slecht
Het is toch weer erg goed hoor. Enkel het middenstuk (5-7) is weer van dat Foals 'geneuzel' dat overal maar vooral nergens naar toe gaat, zoals eigenlijk op elke plaat wel ergens terug te vinden is. Een oud zeer dus.

Johnny Marr, luiser je nog even opnieuw naar het laatste nummer? het is namelijk van ongekende schoonheid.

avatar van peterjames777
Part 1 is één van mijn favoriete albums van dit jaar. Dit is helaas een pak minder. Er zijn weinig nummers die in de buurt komen bij nummers als Exits, White Onions of Cafe D'Athens, qua kwaliteit. De stortlading aan vuile, stoere riffs vind ik best vermoeiend op dit album.

Nog maar een paar luisterbeurten, hopelijk groeit ie nog.

avatar van Johnny Marr
Alleen The Runner komt in de buurt van het magistrale Exits, vind ik. Black Bull is ook een knaller.

ni slecht schreef:

Deed ik. Ni(et) slecht, maar ik vind het nog steeds geen hoogtepunt.

avatar van iHateDolphins
Ik ben blij dat deze nog achter part 1 aankomt. Dit is wel meer de Foals zoals ik het wil horen. Into the surf heeft een enorme total life forever vibe en dat is mooi

avatar van mattman
Geen fan van de singles, die ik redelijk ongeïnspireerd en 13-in-een-dozijn vind. Is de rest van de plaat dan echt niet beter?

Ik denk te begrijpen waarom ze The Runner (catchy), Black Bull (grunchy) en Into te Surf Dreaming) als eerste hebben uitgebracht. Het album is opgespannen tussen deze drie nummers. De andere nummers zitten er in verschillende richtingen tussen. Ben helaas niet zo enthousiast. Mijn verwachtingen waren best hoog. Geeft het album zeker nog tijd om te groeien maar mijn eerste indruk is 3.

avatar van coldwarkids
Toch moet ik even een positief puntje benoemen. Dreaming Of. Een van de beste Foals nummers!

avatar van peterjames777
Het valt gelukkig mee. Hij begint te groeien! Ik denk dat ik de lat na part 1 te hoog heb gelegd.
Singles The Runner en Black Bull vond ik aanvankelijk weinig aan maar komen in het geheel beter tot hun recht.
Neptune en 10,000 ft zijn de hoogtepunten. Like Lightning is wel echt 'too much', te overdreven stoer.

avatar van coldwarkids
Vrij hoog gemiddelde nog eigenlijk!

avatar van Nevele
Weer eens de nieuwe plaat van Foals beluistert en net als een aantal van de vorige albums kan ik niet door de productie van de plaat luisteren. Zoveel U2-achtige galm overproductie doet voor mij de muziek echt geen goed.
Nummers als Wash Off zou ik erg graag willen beluisteren met een wat meer Lo-fi sound.
Jammer

avatar van Mausie
Deze plaat doet niet veel onder voor deel 1 naar mijn mening. Het niveau van Exits en Sunday wordt niet gehaald, maar met The Runner, Wash Off, Into The Surf en Neptune valt er genoeg te genieten. De meer 'stoere' nummers zoals Black Bull komen niet echt binnen, niet een sound die ik ze goed vind staan.