Foals - Everything Not Saved Will Be Lost - Part 2 (2019)

Label: Transgressive

8. 10,000 Ft. (4:24)
  9. Into the Surf (4:31)
  10. Neptune (10:18)
avatar van repelstefan
Damn, Black Bull is echt heel dik! Deze stijl mogen ze het hele album wel laten horen

avatar van ni slecht
Hoes

avatar van VladTheImpaler
Oi oi oi, wat is Black Bull toch een keiharde track!

FOALS - Black Bull [Official Music Video] - YouTube

JVT
Black Bull is alvast een schitterende single! Deze stijl bevalt me nog meer, hoop dat ze een hele plaat deze stijl aanhouden. Gaat een knaller worden dan

Wat een geweldige band toch, Foals

JVT schreef:
Deze stijl bevalt me nog meer, hoop dat ze een hele plaat deze stijl aanhouden.

Als het goed is wel, part 2 zou het 'heavy' gitaar gedreven album worden.

avatar van koosknook
Black Bull belooft veel goeds!

avatar van coldwarkids
Oh, wat past deze stijl ze toch niet. Bah. Waar is dat leuke bandje van voor What Went Down gebleven...?

avatar van repelstefan
coldwarkids schreef:

Past deze stijl ze niet? je bent niet goed joh . Dit geluid van Foals is zo'n beetje het dikste wat ik de laatste maanden heb gehoord. Man wat is dit fijn, vies en wat past de stem van Yannis heerlijk over dat rauwe geluid heen. Foals is voor sinds What Went Down een van de interessantste bands van de laatste jaren aan het worden. Daarvoor was het voor mij eveneens een 'leuk bandje' .

repelstefan schreef:

Je bent niet goed joh

Geweldig weer!

Weer een toppertje inderdaad

avatar van MartinoBasso
Ik snap het enthousiasme eerlijk gezegd niet zo rond die nieuwe singles, Foals heeft imo nog nooit zo hard als een 13 in dozijn rockband geklonken. Ben benieuwd naar het volledige album (mooie frontcover trouwens), maar de singles helpen alvast mijn verwachtingen te temperen.

MartinoBasso schreef:

Klopt. Het zit eerder in de naam dat Foals nog mee doet maar qua songs zijn ze niet meer wat het geweest is. Waarschijnlijk moeten ze eens een lange pauze gaan houden net als wat TOOL heeft gedaan.

JVT
Ze zijn nog nooit zo productief geweest als dit jaar en nog gewoon steen goed, dus wacht maar met die lange pauze! Hoop ze volgend jaar sowieso ergens live te zien

coldwarkids schreef:

Misschien zie je het zelf zo, maar dat klopt toch zeker niet. Ik ben wel benieuwd welke sound of albums van Foals je wel goed vind?

VladTheImpaler schreef:

Alles tot What Went Down (Birch Tree is trouwens ge-wel-dig) ! En er zijn er wel zeker meer dan alleen ik die dat vinden, sorry !

coldwarkids schreef:

Dan vind ik het toch wel een beetje vreemd dat je alles tot aan What Went Down wel goed vind, maar alles daarna niet meer. Zo extreem zijn ze toch niet veranderd in de loop der tijd?

En natuurlijk heb je altijd mensen die op een gegeven moment afhaken, maar om nou te zeggen dat Foals alleen nog op hun naam teren slaat nergens op.

VladTheImpaler schreef:

Nee. Is zeker niet vreemd wat de nummers zijn zeker zwakker geworden vind ik. De sound heb ik niks op aan te merken maar zijn stem is gewoon veel harder en minder subtiel geworden (misschien is de productie daarbij de boosdoener?) ik mis emotie en melodie.

Laten we zo zeggen: een This Oriënt, Alabaster, Balloons, Miami etc is niet meer te vinden op hun laatste platen. Ik ben meer van die kant. Maar goed, hier op Musicmeter word je altijd als je kritisch bent afgeschoten dus hierbij laat ik het vwb dit album. Ik geef het wel een kans!

coldwarkids schreef:

Ja het kan dat je de nummers zwakker vind geworden. Dat is een persoonlijk dingetje natuurlijk, ik heb dat gevoel weer totaal niet. Maar je bent dus gewoon geen fan van de schreeuwerige Yannis?

Ja ik heb wel een idee welke kant van Foals je wel goed kan waarderen. Maar ik zou toch denken dat op What Went Down en Everything...Part 1 toch wel een paar nummers moeten staan die aansluiten bij jouw smaak? Hé, ik probeer je echt niet af te schieten hoor . Ik probeer gewoon je kritiek wat beter te begrijpen, en een beetje discussiëren kan toch geen kwaad lijkt me.

avatar van SOAD
Vind the Runner wel echt weer een tof nummer. Lekker gitaarwerk. Hopen dat het album over de gehele linie ook wat beter is dan de vorige.

avatar van VladTheImpaler
Ook Into the Surf is vanaf vandaag te beluisteren; FOALS - Into The Surf [Official Audio] - YouTube. Niet een nummer dat ik had verwacht op dit album. Klinkt als een soort van mix tussen beide albums ofzo, met ook samples van nummers van part 1.

JVT
Wat een heerlijk sfeervol nummer, echt prachtig. De 3 al uitgebrachte nrs zijn echt magistraal.
Momenteel knalt hier black bull uit de speakers ?
Hoop dat ze dit niveau de gehele plaat kunnen vasthouden.

avatar van coldwarkids
Wat een belabberd nummer, dat Into The Surf... The Runner is daarentegen wel leuk!

Ik ken Foals eigenlijk niet. Ik heb nu drie nummers van dit album gehoord omdat ik The Runner op Kink heb gehoord, nl. Into the Surf, the runner en black bull en vind het erg goed. Ik hou van deze stijl en ben wel erg benieuwd naar het hele album. Nog een paar nachtjes wachten...

avatar van mattman
Nog nooit een heel album van Foals gehoord dat over de hele lijn indruk gemaakt heeft op mij. Alleen de allereeste komt wat in de buurt. De eerste nummers gaan van tof (The Runner) tot cliché en hol (Black Skull) tot suf en geforceerd (Into The Surf).

avatar van heavy
Ik heb ze voor hun doorbraak 10 jaar geleden zien optreden in New York. Hun "hardere gitaarwerk" was toen hun eigen sound. Op het podium stonden de bandleden frontaal tegen elkaar aan te spelen. Had ik nog nooit gezien.Het publiek werd erdoor opgezweept. De gedachte aan dat gedenkwaardige optreden komt wel terug bij het luisteren van dit album.

avatar van -SprayIt-
Slowchat verwijderd

avatar van mr-mucho
nope, dit is het niet. Klinkt inderdaad geforceerd. Weinig durf. Continu hetzelfde geluid. Bij het horen van het vorige album verlangde ik naar dit album. Nu dit album gehoord te hebben grijp ik toch terug naar een paar nummers van het vorige album.

Ja, dat klopt helemaal wat je daar zegt.
Hier precies hetzelfde gevoel.