Supertramp - The Very Best Of (1990)

Rock / Pop
Label: A&M

1. School (5:35)
  2. Goodbye Stranger (5:48)
  3. The Logical Song (4:09)
  4. Bloody Well Right (4:32)
  5. Breakfast in America (2:40)
  6. Rudy (7:18)
  7. Take the Long Way Home (5:03)
  8. Crime of the Century (5:31)
  9. Dreamer (3:31)
  10. Ain't Nobody But Me (5:07)
  11. Hide in Your Shell (6:48)
  12. From Now On (6:17)
  13. Give a Little Bit (4:08)
  14. It's Raining Again (4:22)
  15. Cannonball (7:37)
avatar van vigil
chevy93 schreef:
We beoordelen op het album lijkt mij en niet op de prijs in de winkel.

@ Beetje een pover cijfer voor een album waar je nihile kritiek op hebt. Lijkt me eerder een proteststem tegen compilatiealbums.

Heb je het tegen mij?

avatar van chevy93
Nee, . Te laat om dit nu nog te veranderen.

avatar van Madjack71
Dit is een aardige kijk in de keuken van een band die ik graag mag horen en een beetje onder gesneeuwd lijkt tussen al dat muzikaal geweld uit de jaren zeventig, terwijl m.i. deze band er met recht tussen hoort te staan.

Ik heb zojuist de Japanse remaster uit 2008 van dit album binnen gekregen op Shm cd. Ik had al gelezen uit recensies dat je niet wist wat je hoorde, nou: dat klopt. Echt ongelooflijk wat klinkt de Very Best of Supertramp als nooit tevoren. Mocht je fan zijn, dan is deze versie zeer de moeite waard. Het beste geluid wat ik op cd heb en dan ook nog eens van één van mijn favoriete groepen.

De Supertramp albums van deze serie zijn inmiddels erg duur, deze verzamelaar is nog voor een redelijke prijs te vinden op Play of via Japanse internationale cd winkels. Maar wel bijna uitverkocht.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Absoluut de volle mep waard!!
Hoewel ik ( bijna ) alle albums op vinyl heb heb ik deze Best Of CD toch maar aangeschaft.
Stuk voor stuk geweldige nummers met het creatieve duo Hodgson/Davies in een glansrol.
Na het verrek van Hodgson werd het allengs minder en ben ik de band eerlijk gezegd uit het oog verloren.

avatar van kaztor
foxhusky schreef:
Ik heb ook het album zoals het in 1989 op de markt kwam, met een saaie, zwarte hoes en een tracklisting zoals 999Grey die geeft. Op mijn hoes staat ook "TV-CD", dus werd het album flink gepromoot op TV met reclamespots.

Dat is de versie die ik pas via Ebay heb gekocht. Inderdaad erg kaal betreft lay-out (staat ook niks in het boekje), maar toendertijd werden er wel (veelal ook door Arcade) steengoede verzamelaars van soortgelijke bands gemaakt. En dit is daar een van.

Goed uitgebalanceerde track-list (dezelfde track-list als de 1992-versie, dus), precies de goede songs erop. Toppertje!

avatar van musiquenonstop
Een geweldig album, voor mij helaas één skipper nl. Crime Of The Century. Vond ik eerst voornamelijk de major hits het mooist, nu is het omgekeerd.

Net zoals Foxhusky en Kaztor bezit ik dit album in de Arcade uitgave met zwarte hoes, dit was een Nederlandse uitgave, en mede dankzij tv reclames een mega-mega hit. Ik kan me de albumlijsten nog voor de geest halen uit die tijd, dit album stond weken en weken achter een op de bovenste plaats. Moet minimaal platina zijn geworden, kan niet anders.

Een jaar of wat later kwam hier nog een Volume Two van uit met een groenige hoes, die is zonder de tv campagne van de eerste niet zo sucsesvol geweest. Ook ik heb deze niet gekocht (nu nog spijt van), dat heb je wel eens dat je iets zonder reden wel of niet koopt.

avatar van paulmccuytney
Eind jaren 80 kocht ik een audio-installatie met cd-speler en kon de platenspeler bij wijze van naar de vlooienmarkt. Als Supertramp-bewonderaar heb ik uiteraard op een gegeven moment deze verzamelaar gekocht. Ondanks het feit dat nog niet alle klassiekers van dit vijftal erop staan (zoals Fool's Overture en A Soapbox Opera), maar je kunt ook niet direct alles hebben. En gelukkig kwam er zo'n 2 jaar later nog een volume 2, en die verscheen ook in mijn cd-collectie.
Op deze deel 1 zijn vooral de albums Crime of the Century en Breakfast in America goed vertegenwoordigd, maar het ging volgens mij ook om de balans in de Hodgson- en Davies-nummers. Wat dat betreft was het ook logisch dat deze compilatie als zoete broodjes over de toonbank ging.
Van mij krijgt ie zonder 4,5 sterren.

avatar van Rinus
Als je deze samen met deel 2 ook hebt dan staan alle essentiële Supertramp nummers wel in je kast. Alleen dan nog Live in Paris erbij voor een mooie liveregistratie en je bent eigenlijk wel compleet.